Články


Dacia Duster nejčastější závady

2 komentářů 2014-03-22 Přečteno: 48 131x

Dacia Duster je skvělé auto s ještě lepším poměrem cena/výkon. Obecně lze říci, že poruchovost vozu Dacia Duster je velmi nízká (s ohledem na jeho nízkou cenu), přesto je to pořád jen auto a nějaké závady se občas přeci jen objeví. Jejich četnost samozřejmě můžete značně ovlivnit tím, jak se k vozu budete chovat a starat se o něj. My si v tomto článku uvedeme nejčastější závady, které trápí vůz Dacia Duster.

Dacia Duster nejčastější závady

Pokud se budeme chtít bavit o nejčastějších závadách aut, tak obecně platí, že nejvíce nákladných závad se vyskytuje v motoru a přidruženém pohonném ústrojí. A Duster není výjimkou. Je to logické. Vždyť právě tato oblast je konstrukčně nejsložitější a mechanicky nejvíce namáhána. Některé motory jsou poruchové více, jiné méně.

V případě Dacia Duster je vhodné si důkladně rozmyslet koupi sestavy s naftovým motorem 1.5 DCi. Není totiž žádným tajemstvím, že tento motor, který kromě Dusteru najdete také v Méganu, Scénicu, Cliu a dalších, trpí poměrně vysokou poruchovostí. Podle některých (neověřených) informací Renault v průběhu záruční doby zaznamenává až 40% reklamací souvisejících s tímto motorem. Mezi nejčastější závady tohoto motoru patří selhávání turba (v důsledku čehož se pak ničí i motor), špatné vstřiky, kolabující palivové čerpadlo, problémy s elektrorozvody a chyby řídící jednotky (ECU). Zmíněné problémy se týkají hlavně prvních verzí zmíněného motoru, takže obezřetní buďte zejména při koupi bazarových vozů. Pokud plánujete koupit zbrusu nový Dacia Duster, tak už se tohoto motoru moc bát nemusíte. Postupem času se totiž mnoho výše zmíněných vad již podařilo odstranit.

Další nejčastější závadou Dusteru, která se však již nevztahuje jen na motorizaci 1.5 DCi jsou problémy s převodovkou. Převodové stupně jsou nastavené dobře – podařilo se nalézt skvělý kompromis pro jízdu po dálnici a jízdu ve městě. Problémem však je to, že převodovka občas může opožděně reagovat na změnu rychlostního stupně. Frekvence a pravděpodobnost této závady se zvyšuje u aut, která mají najeto 50 000 km a více. Problém se často skrývá ve spojce, takže pokud se s touto závadou setkáte, je dobré ji zkontrolovat.

Dalším známým problémem převodovky je to, že z ní občas mohou vycházet zvláštní bručivé zvuky. Pokud se Vám tato závada projevuje v situaci, kdy máte vyřazeno (neutrál), tak je třeba zkontrolovat zejména ozubení a ložiska. Netřeba snad ani připomínat, že je nutné pravidelně kontrolovat olej v převodovce.

Nemálo majitelů Dusterů se také potýká s korozí. Ta trápí zejména první Dustery, tedy ty z roku 2010. Novější modely by již měli mít kvalitní pozinkování a se rzí si tu již asi moc nesetkáte.

Tak takové jsou asi nejčastější závady Dacia Duster. Na závěr už zbývá snad jen zopakovat, že i když se jedná o nejčastější závady, neznamená to nutně, že Vás musí potkat. Jak jsem již zmínil na začátku článku, pravidelnou a důslednou péčí o svého Dustera minimalizujete riziko poruch na minimum. Také zde pochopitelně platí to, že vše je velice individuální. Přestože první motory 1.5 DCi obecně nebyly příliš spolehlivé, tak se najde spousta řidičů, kteří s nimi najezdili stovky tisíc kilometrů bez větších problémů a nedají na ně dopustit.

Diskuze o článku Nové téma

Témata # Autor Poslední příspěvek
Dacia Duster nejčastější závady 2 kubax jcduster
2 let, 9 měsíců
Dacia Duster nejčastější závady

Dacia Duster

Toto je článek o modelu Dacia Duster

Ideální vozidlo 4x4 pro městskou policii

Jsme malá, sedmičlenná městská policie, která působí ve třech malých městech Luži, Proseči a Skutči na úpatí Českomoravské vysočiny a Žďárských vrchů v Pardubickém kraji. Operujeme na rozloze o 100km2 a sloužíme celkem 10 100 občanům. V našem krásném kraji máme značné množství rekreačních oblastí, chat a chalup.  Nejvyšším bodem našeho rajónu jsou Paseky s nadmořskou výškou 624m n.m. Kromě kontr...

Dacia Duster rezne

Dacia Duster rezne, u Britů si vysloužila přezdívku Ruster 

Hlavně v Indii vyrobené Dustery reznou, zejména mají-li bílou barvu. Dacia provádí opravy zdarma a přesunula výrobu do Rumunska.

Někteří britští majitelé Dacií Duster, levných, ale schopných a tudíž docela úspěšných offroadů rumunské značky, mají problém s korozí svých vozidel. Rez se objevuje na některých panelech karoserie, ale také n...

Dacia Duster Brave

Dacia Duster Brave: Extra Limited Edition

V dubnu 2014 se objeví další Duster Brave, vyznačující se neo-maskováním (celopolepem) inspirované snowsports: Limitovaná edice pro Itálii.K dispozici pouze bude vyrobeno v základě Duster laureát  1.5 dCi 110 koní 4x4.Plus Pack Look a je omezen na 100 kusů, z nichž 10 se bude prodávat přes internet.

Sto kupující bude brzy moci objednat Dacia Duster Bra...

Dacia Duster po faceliftu

Model Duster je stále velkorysejší a za atraktivní ceny Dacia nabízí nové prvky výbavy: tempomat s omezovačem rychlosti, zadní parkovací asistent, impulzní ovládání oken nebo ukazatel vnější teploty. Funkce multimediálního systému MEDIA NAV (navigaci, telefon, rádio, média…) ovládáte jednoduše a zcela intuitivně na dotykovém 7palcovém displeji. Bluetooth® technologie vám umožní telefonovat, aniž p...

Dacia Duster, levná čtyřkolka

ArcticaLevný terénní automobil

Dacia opět šokuje na český trh přichází levný terénní automobil Dacia Duster. Základní cenovka 259.900,- Kč činí z Dacie Duster nejlevnější SUV na trhu jediné levnější auto je lada niva nebo fiat panda 4x4. V tomto případě se jedn&aacu...


Články