Články


Dokker a Dokker van posilují pozici řady Dacia

2013-07-31 Přečteno: 3 632x

Po Lodgy uvedné na český trh v červnu roku 2012 se řada Dacia rozrůstá o dva nové modely: Dokker a Dokker Van.

Dacia Dokker je 5místná osobní dodávka s kombinovaným využitím (osobní a podnikatelské) s nejlepším objemem zavazadlového prostoru a modularitou ve své kategorii.

Dacia Dokker Van je dodávka s nejlepšími užitkovými vlastnostmi na trhu, které nadchnou řemeslníky i obchodníky.

Obě nová vozidla, jež zůstávají věrná hodnotám značky Dacia, nabízejí velkorysé a praktické služby za zcela bezkonkurenční cenu.

Dacia Dokker je určena zákazníkům, kteří shánějí vozidlo s kombinovaným využitím, jež jim umožní naložit jak velké předměty, tak i pohodlně cestovat s rodinou. Umožňuje přepravovat 5 osob a přitom nabízí jeden z největších objemů zavazadlového prostoru ve své třídě. Jednoduché řešení modularity zadní dělené lavice umožňuje zvětšit nákladový prostor až na 3 m3, který je uzpůsobený pro podnikatelské využití. Vozidlo má jedny nebo dvoje prosklené boční posuvné dveře a snadný přístup do nákladového prostoru nebo k zadním sedadlům.

Užitková verze Dacia Dokker Van je spolehlivým a robustním dodávkovým vozidlem. Jeho nákladová kapacita je na nejlepší úrovni v daném segmentu. Široké boční posuvné dveře usnadňují nakládání. Aby Dokker Van co nejlépe vyhověl očekávání řemeslníků a obchodníků, nabízí četné možnosti úprav a velký výběr příslušenství.

Interiér vozidel Dokker a Dokker Van, podobně jako u Dacie Lodgy, je komfortnější, modernější a praktičtější. Jsou vybaveny multimediálním systémem Media Nav zahrnujícím velký dotykový displej s úhlopříčkou 18 cm (7"), navigaci, rádio, technologii Bluetooth pro připojení a telefonování. V nabídkovém katalogu je rovněž omezovač rychlosti a zadní parkovací senzor.

Dacia Dokker a Dokker Van jsou uvedeny na trh se 4 pohonnými jednotkami: benzinová pohonná jednotka 1,2 TCe 85 kW/115k, benzinový agregát 1,6 60,5 kW/82 k a dieselové motory 1,5 dCi 55 kW/75 k a 66 kW/90 k. Tyto dva dieselové motory s označením Dacia eco2se mohou pochlubit kombinovanou spotřebou pouhých 4,5 l/100 km* a emisemi CO2 118 g na kilometr*.

I když spolehlivost a kvalita výroby Dacie jsou již uznávány zákazníky i tiskem, Dacia své trumfy ještě posiluje a opírá se o odborné zkušenosti Renaultu, který má v Evropě od roku 1998 vedoucí postavení v oblasti lehkých užitkových vozidel. Četné díly Dokkeru Van byly navrženy podle požadavků specifikace, kterou Renault používá u svých užitkových vozidel. Vozidlo bylo také podrobeno přísným testům stanoveným pro užitková vozidla Renault, které představující nejnáročnější používání ze strany zákazníků.

* Homologovaná spotřeba a emise

NAVRŽENA PRO FUNKČNOST

Název „Dokker“ je odvozen od staženého anglického slova „dockworker“ označujícího pracovníky, kteří nakládají a vykládají lodě připlouvající do přístavu. Také zdůrazňuje velkou nákladovou kapacitu obou vozidel, jejich modularitu a robustnost.

Linie a proporce Dacie Dokker a Dacie Dokker Van vypovídají o velké prostornosti. S délkou 4,36 m, šířkou 1,75 m a výškou 1,81 m vykazuje úctyhodné rozměry, které odhalují velký vnitřní prostor. Tento pocit ještě umocňují vertikální, hladké a jednoduché boky karoserie. Šířka bočních posuvných dveří a asymetrické zadní dveře vypovídají o snadném přístupu do kabiny.

Rodinný vzhled u ostatních vozidel Dacia naznačuje design identické masky a velké optiky. Jejich design evokující modernost a technologii odpovídá nové vizuální identitě značky Dacia.

Jednoduché zpracování vnějších částí vozidla, plné tvary a jednoduché linie vyjadřují kvalitu a robustnost respektující charakteristické rysy značky. Také vidíme vysokou obvodovou linii karoserie a dostatečně dimenzované kliky, které ještě zvýrazňují dojem odolnosti vozidla. Dacia Dokker a Dokker Van jsou standardně vybaveny černými zrnitými štíty, které zakrývají celou přední spodní část karoserie až pod světlomety. Tuto výbavu doplňují vhodně umístěné zadní nárazníky, které chrání optiky, a postranní lišty (podle verze).

Nárazníky, jejichž barva ladí u osobní verze s odstínem karoserie, připomínají tradiční rysy osobních vozidel..

Základ interiéru vozidla tvoří moderní a funkční palubní deska s četnými úložnými prostory navrženými pro intenzivní používání. Velké zaoblené plochy zdůrazňují dojem odolnosti. Dvoubarevné obložení palubní desky se podle povrchové úpravy vyskytuje také na dveřních panelech. Nový design přístrojové kapličky převzaté z Dacia Lodgy a zabudovaný multimediální systém Media Nav přinášejí na palubu moderní a technologické prostředí.

Dokker a Dokker Van rovněž využívají pokroků, kterých bylo dosaženo u Lodgy v oblasti ergonomie. Vozidla přebírají nové ovladače stěračů a světlometů. Ovladače elektrického ovládání oken jsou na dosah na loketní opěrce dveří.

Osobní verze se díky harmonii různých barev více zapisuje do automobilového povědomí. Na nejvyšší úrovni výbavy se středová konzola může pochlubit kovově šedou povrchovou úpravou. Chromované prvky se vyskytují také na klikách předních dveří, lemování budíků v kapličce palubní desky, ovladačích topení a na obložení hlavice řadicí páky.

100% KAŽDODENNÍ VYUŽITÍ

Dacia Dokker – víceúčelová osobní dodávka

Dacia Dokker umožňuje pohodlnou přepravu 5 osob a přitom nabízí velký prostor pro jejich zavazadla. Dacia Dokker má navíc k dispozici jeden z největších zavazadlových prostorů ve svém segmentu s kapacitou 800 l a délkou 1,16 m.

Dacia Dokker je standardně vybavena jedním párem bočních posuvných prosklených dveří a na přání nebo sériově u vyšších segmentů lze přidat ještě druhé boční dveře.Šíře vstupu 703 mm usnadní přístup k zadním sedadlům, aniž by dveře přesahovaly do jízdního pruhu při stání v řadě.

Prostor na zadních sedadlech je úctyhodný. Výška pod střechou 1 065 mm, šířka v úrovni ramen 1 458 mm a prostor v oblasti kolen 177 mm umožňují cestujícím vzadu pohodlné sezení.

Jednoduché řešení modularity zadní lavice s dělením 2/3 – 1/3 umožňuje výběr z různých konfigurací. Každá část opěradla zadní lavice se samostatně sklápí na sedák pomocí páčky v horní části lavice. Zadní lavice se překlopí až k opěradlům předních sedadel, čímž tak vznikne plochá podlaha o délce 1,57 m a s užitečným objemem 3 m3.

Dacia Dokker Van patří k nejpraktičtějším ve své kategorii

Dacia Dokker Van díky svým rozměrům (délka 4,36 m, šířka 1,75 m a výška 1,81 m) nabízí velkorysý objem nákladového prostoru 3,3 m3 a užitečnou délku nákladového prostoru 1,9 m.

Maximální užitečné zatížení Dacie Dokker Van je 750 kg.

Dacia Dokker Van je standardně vybavena jedněmi širokými bočními posuvnými dveřmi.

Zadní asymetrické křídlové dveře se otvírají v úhlu 90° a jsou blokovány zádržným systémem, který při nárazu větru zabraňuje jejich uzavření. Tuto aretaci lze velmi jednoduše uvolnit páčkou uvnitř zadních dveří a dveře se tak mohou otevřít v úhlu 180°.

Dokker a Dokker Van nabízí četné úložné prostory

Pro zjednodušení řidičova každodenního života je vozidlo vybaveno četnými funkčními a ergonomickými úložnými prostory o celkovém objemu 44,2 litru u osobní verze. Velký otevřený úložný prostor v palubní desce umožňuje umístění notebooku nebo dokumentů formátu A4. Dokker má také k dispozici uzavřenou schránku (podle úrovně výbavy) o objemu 6,6 litru a snadno přístupný úložný prostor pod střechou (podle úrovně výbavy) o objemu 12 litrů. Nalevo od řidiče je na dosah ruky malý odkládací prostor, který je velmi praktický např. pro uložení mincí.

Přední dveře poskytují velký prostor pro lahev o objemu 1,5 litru. K dispozici je také dvojitý držák plechovek a odkládací nádoba umístěná na středové konzole.

U osobní verze je na zadních sedadlech v úrovni středové konzoly umístěn držák na lahev 0,5 litru, malé dodatečné úložné prostory ve dveřích a odkládací kapsy na zadní straně předních sedadel (podle verzí).

Ve snaze uspokojit nejrůznější požadavky svých zákazníků nabízí Dacia širokou škálu doplňků a vybavení pro interiér vozidla. Ve vozidle najdeme vybavení zvyšující komfort a nákladovou kapacitu: středovou opěrku lokte, dětské sedačky, přenosnou lednici, střešní box atd.

U užitkové verze je nabídka rozšířena o příslušenství vhodné pro podnikatele: dřevěný kryt podlahy, střešní galerie, mříže na prosklené zadní dveře, tažné zařízení atd.

PALUBA NABÍZÍ SLUŽBY VYŠŠÍ KVALITY

Od uvedení Dacie Lodgy došlo ke zkvalitnění mnohých produktů s cílem dosáhnout většího komfortu, modernosti a praktičnosti. Přirozeně je získaly poslední modely, Dacia Dokker a Dokker Van.

Systém Media Nav – snadno použitelná technologie

Dacia Dokker a Dokker Van dostaly multimediální systém Media Nav, který byl poprvé použit u Dacie Lodgy. Systém je plně integrován do středového čelního panelu palubní desky a zahrnuje dotykový displej s úhlopříčkou 18 cm (7 "). Je volitelně k dispozici za velmi atraktivní cenu a je snadno použitelný. Kombinuje navigaci, rádio a připojení handsfree technologií Bluetooth®.

Domovská stránka umožňuje velmi snadný výběr z 6 oblastí Media Nav. Na čelním panelu jsou přístupné konektory USB a Jack pro připojení externího zařízení, které je snadno ovladatelné pomocí dotykového displeje nebo ovladači pod volantem.

Dotyková a intuitivní navigace je v grafickém 2D nebo ve 3D zobrazení v ptačí perspektivě (birdview). Díky portu USB a vyhrazenému internetovému rozhraní (www.dacia.naviextras.com) si zákazníci mohou mapy rozšiřovat a aktualizovat.

Jako alternativa k systému Media Nav je nabízeno 2 DIN Autorádio CD MP3 zahrnující velký displej, rádio, přehrávač CD kompatibilní s formátem MP3, technologii Bluetooth®, konektory Jack a USB na čelním panelu a ovládání pod volantem.

Zvuk je zpracováván systémem „3D Sound by Arkamys®“ pocházejícím z audio nabídky od Renaultu. Digitální zpracování zvuku navržené značkou Arkamys® na míru vozidlu umožňuje prostřednictvím reproduktorů přenášet zvuk vysoké kvality a věrné reprodukce.

Pohodlnější a ergonomičtější místo pro řidiče

Dacia Dokker a Dokker Van poskytují o 3,5 cm vyšší polohu při řízení ve srovnání s Loganem MCV. Výškově nastavitelné sedadlo a volant přispívají k dobré ergonomii, která je ještě zlepšena dostatečně dimenzovanou opěrkou pro nohu.

Dacia Dokker a Dokker Van získaly od Dacie Lodgy také novou modernější a ergonomičtější palubní desku. V jejím středu se nachází tachometr, nalevo otáčkoměr a napravo displej s palivoměrem a celkovým a částečným počtem ujetých kilometrů. U verzí s palubním počítačem zobrazuje tento displej také množství spotřebovaného paliva, ujetou vzdálenost, průměrnou a okamžitou spotřebu, odhadovaný dojezd v kilometrech, průměrnou rychlost, vzdálenost, která ještě zbývá do další prohlídky, rychlost omezovače a čas.

Podobně jako u Lodgy jsou k dispozici podpůrné prvky řízení vozidla. Omezovač rychlosti umožňuje řidiči zvolit si pro klidnou jízdu maximální rychlost, kterou nechce překročit. Funkce se aktivuje a deaktivuje stisknutím tlačítka na středovém čelním panelu a nastavení požadované rychlosti se provádí pomocí tlačítek + a - na volantu. Systém lze také vypnout prudkým sešlápnutím plynového pedálu.

U Dacie Dokker a Dokker Van je také nabízen zadní parkovací senzor. Pomocí snímačů na zadním nárazníku informuje zvukovým signálem řidiče o vzdálenosti, která ještě zbývá mezi jeho vozidlem a překážkou. Funkce se aktivuje a deaktivuje ručně tlačítkem vlevo na volantu.

Výkonnost klimatizace je na trhu prostorných multifunkčních vozidel (ludospace) na nejvyšší úrovni. Parametry systému byly upraveny podle velikosti kabiny a prosklené plochy. Inženýři skupiny Renault se inspirovali systémem klimatizace u Renaultu Mégane s cílem zdokonalit cirkulaci vzduchu a zvýšit její výkon, aniž by tím došlo k zesílení provozního hluku. Rozptylování vzduchu směrem dopředu a zároveň dozadu způsobuje, že je vzduch v kabině rychleji a rovnoměrněji ochlazován.

Zvláštní pozornost byla věnovánataké akustice. Plocha protihlukových částí pod kapotou motoru, pod karoserií, v podbězích kol a v úrovni spoje čelního skla byla oproti Dacii Duster zvýšena o 30 %. Nové vstřikovače motoru 1,5 dCi tlumí jeho provozní hluk.

Ke snížení aerodynamického hluku také přispěl přepracovaný tvar vnějších zpětných zrcátek a střešních tyčí. K lepší akustice při jízdě také přispívají pěnové a těsnicí vložky a vyztužení některých součástek pro potlačení rezonančního hluku.

ÚSPORNÉ A SPOLEHLIVÉ POHONNÉ JEDNOTKY

Dacia Dokker a Dokker Van získaly úplnou řadu úsporných, výkonných a spolehlivých pohonných jednotek, aby uspokojily potřebu každého jednotlivce. V okamžiku uvedení na trh bude v nabídce benzinová pohonná jednotka 1,2 TCe 85 kW/115 k, benzinová jednotka 1,6 60,5 kW/82 k a dieselový motor 1,5 dCi dostupný ve verzi 75 k a 90 k.

Jednotka 1,2 TCe 85 kW/115 k (v nabídce pouze na osobní verzi), poprvé představená u vozidel Renault Mégane a Scénic Collection 2012, je prvním motorem skupiny Renault, který dostal turbomotor s přímým vstřikováním. Jedná se o lehký hliníkový motor spojující jízdní vlastnosti, úspornou spotřebu a nízké emise CO2, přičemž dosahuje výkonu 115 k srovnatelného s výkonem motoru o objemu 1,6 l. Jeho velkorysý točivý moment o velikosti 190 Nm, který odpovídá točivému momentu motoru 2,0 a jehož 90 % je dostupných již při 1 500 otáčkách za minutu a který je plně dostupný mezi 2 000 a 4 000 otáček za minutu, zajišťuje výbornou akcelerační pružnost. Tento motor se zmenšeným objemem v kombinaci s 5stupňovou manuální převodovkou spotřebuje pouze 6,1 l paliva na 100 km v  kombinovaném cyklu s množstvím emisí CO140 g/km. Provozní náklady se díky této nízké spotřebě významně snížily.

 Provozní náklady, na kterých podnikatelům záleží, se rovněž snižují použitím bezúdržbového rozvodového řetězu místo tradičního řemene.

1,6 60,5 kW/82 k

Tento benzinový motor nižší třídy s výkonem 60,5 kW je v sestavě s 5stupňovou manuální převodovkou. Vykazuje spotřebu 7,5 l/100 km v kombinovaném cyklu s množstvím emisí CO175 g/km.

1,5 dCi 55 kW/75 k a 66 kW/90 k

Motor 1,5 dCi, který je obecně uznávaný pro svou spolehlivost, výkonnost, nízké provozní náklady a šetrnost k životnímu prostředí, je nabízen ve verzích 75 k a 90 k. Tyto dvě pohonné jednotky s označením Dacia eco² se chlubí nízkou spotřebou 4,5 l/100 km v kombinovaném cyklu a emisemi CO2 118 g/km.

Tyto dvě verze mají 5stupňovou manuální převodovkou. Ve verzi s výkonem 90 k je točivý moment 200 Nm dostupný od 1 750 ot/min a nabízí výborné jízdní vlastnosti s vynikajícím tahem již při nízkých otáčkách. Motor 1,5 dci 75 k vykazuje točivý moment 180 Nm dostupným od 1 750 ot/min.

Stejně jako Dacia Lodgy jsou Dokker a Dokker Van vyráběny na nové platformě M0 zahrnující nový motorový prostor a specifickou zadní jednotku.

Přední náprava typu Pseudo McPherson s trojúhelníkovým ramenem je z rodiny Dacia. Zadní náprava pocházející od Renaultu Kangoo má pružnou osu s programově deformovatelným profilem spojeným se šroubovitými pružinami. U osobní verze má stabilizační tyč 20,3 mm. Tato robustní náprava, která je vhodná zejména pro větší zatížení, zaručuje dobré držení karoserie a zvyšuje stabilitu Dacie Dokker v zatáčkách. Odchylka mezi nakloněním nenaloženého vozidla a naloženého vozidla se tak téměř stírá, což zaručuje bezpečné a pozitivně překvapující jízdní vlastnosti ve všech konfiguracích.

Rozměry a kalibrace odpružení, které je určeno k různému použití, je pro každou verzi specifické. Rozvor 2,81 m, který je téměř o 10 cm kratší než u Loganu MCV, poskytuje dobrou ovladatelnost s průměrem zatáčení 11,1 m.

Dacia Dokker / Dokker VAN má světlou výšku 189 mm, což jim umožní zvládnout jízdu na všech typech silnic.

SPOLEHLIVOST A KVALITA DACIE JE POSÍLENA ODBORNÝMI ZKUŠENOSTMI RENAULTU

Dacia Dokker a Dokker Van mají ve svých genech zakódovanou spolehlivost a kvalitu výroby Dacie, které jsou uznávány zákazníky i tiskem. Tyto trumfy jsou o to silnější, že u nich bylo využito veškerých odborných zkušeností Renaultu, který má již od roku 1998 evropské prvenství v užitkových vozidlech.

Četné díly Dacie Dokker a Dokker Van byly navrženy podle specifikace Renaultu pro užitková vozidla. Spodek a karoserie byly provedeny podle stejných požadavků jako pro Renault Kangoo a mohou najet 300 000 kilometrů bez ztráty funkčních vlastností. Vpředu byla náprava pseudo McPherson s trojúhelníkovým ramenem vyztužena, aby splňovala kritéria Renaultu pro lehká užitková vozidla. Zadní náprava převzatá od Renaultu Kangoo je obecně uznávaná pro svůj komfort a robustnost a je speciálně upravena pro zatížení.

Dacia Dokker urazila 1,9 milionu kilometrů při ověřovacích testech v náročných podmínkách, aby obsáhla co největší spektrum používání zákazníky. Zpevněné a dlážděné silnice, výmoly, brodění, štěrkové silnice, prachový tunel, testovací jízdy v extrémním horku a chladu – ničeho nebyla ušetřena, aby byla zaručena velmi dobrá úroveň dynamického výkonu a spolehlivosti.

Dacia Dokker Van byla podrobena specifickým testům pro užitková vozidla Renault: její odolnost byla ověřována na „plechové vozovce“, nejnáročnější testovací stolici Renaultu simulující extrémní zátěž při používání zákazníky. Boční posuvné dveře a zadní dveře, které jsou při profesionálním používání vozidla často namáhány, byly rovněž testovány 100 000 otvíracími a zavíracími cykly.

Dacia Dokker Van byla testována také v reálných podmínkách, aby byla ověřena její dobrá životnost. Tyto testy, které byly poprvé použity na Renaultu Mégane III, dnes spočívají v testování asi třiceti vyrobených vozidel po dobu 3 měsíců v Rumunsku na trasách náročnějších zákazníků. Dokker Van takto urazil trasu dlouhou téměř 850 000 kilometrů ve všech podmínkách použití, což odpovídá stáří vozidla 4 až 6 let. Body, ve kterých bylo dosaženo pokroku, byly rychle zpracovány a zahrnuty do výrobního procesu. Tento přístup ještě pomáhá vylepšovat produkt, aby odpovídal náročným požadavkům profesionálních zákazníků.

Na celou řadu Dacie Dokker se vztahuje záruka na 3 roky nebo 100 000 km.

 NEKOMPROMISNÍ BEZPEČNOST

Aktivní bezpečnost

Dacia Dokker a Dokker Van sdílejí s Dacií Lodgy stejný brzdný systém. Obsahuje systém ABS s elektronickým rozdělovačem brzdného účinku a asistentem nouzového brzdění. Volitelně je k dispozici elektronický systém řízení jízdní stability (ESC) a blok Continental poslední generace, Continental Mark 100, který je rovněž nabízen u Dacie Lodgy. Tento systém s Traction control, protiprokluzovým systémem a modulem proti převrácení vozidla umožňuje udržet směr vozidla v případě náročné situace při řízení, např. vyhýbání se překážce, ztrátě přilnavosti v zatáčce anebo při řízení na kluzké vozovce.

Pasivní bezpečnost

Aby Dacia Dokker a Dokker Van zajistily maximální ochranu svým cestujícím, dostaly vyztuženou architekturu schválenou inženýry skupiny Renault. Konstrukce představuje první ochranu cestujících ve vozidle. Konstrukce vozidla Dokker a Dokker Van je z oceli a materiálů, které nejúčinněji pohlcují a rozptylují energii.

Bezpečnostní pásy jsou vybaveny omezovači přítlaku, které jsou navrženy pro ochranu hrudníku v případě nárazu. U Dacia Dokker má zádržný systém řidiče ještě navíc pyrotechnický předpínač, který v případě prudkého zabrzdění přitáhne popruh k hrudníku a pánvi, aby bylo dosaženo optimálního zajištění. Vozidlo je standardně vybaveno airbagem pro řidiče a spolujezdce, jakož i bočními airbagy chránícími hlavu a hrudník (u osobní verze).

Upevňovací prvky ISOFIX ukotvené na 3 místech zadní lavice umožňují bezpečné umístění dětských sedaček a podsedáků.

Dacia Dokker a Dokker Van byly koncipovány tak, aby poskytovaly dobrou úroveň bezpečnosti pro ochranu chodců. Tloušťka a tuhost předního nárazníku byly navrženy s cílem chránit spodní končetiny. Kapota a blatníky jsou vyvinuty tak, aby co nejúčinněji pohlcovaly a tlumily náraz chodce a zejména pod kapotou nejsou v úrovni bodů dopadu hlavy žádné tvrdé součásti.

DACIA – OHLÉDNUTÍ ZA ÚSPĚCHEM

S více než 1,9 milionu vozidel prodaných ve světě představuje značka Dacia skutečný obchodní úspěch. Za posledních osm let značka zaznamenala v Evropě a evropsko-středomořské oblasti (Euromed) nejvyšší nárůst. Má vedoucí postavení v Rumunsku, v Maroku a zaznamenává silný nárůst v několika zemích východní Evropy. Ve Francii je již 5. nejprodávanější značkou na trhu v segmentu osobních vozidel.

Tato úspěšná historie se vysvětluje zárukou 100% praktické koupě za nepřekonatelnou cenu, která je dlouhodobá. Tyto hodnoty umožnily mnohým řidičům ojetých vozidel, aby si poprvé pořídili vozidlo nové. Zákazníci Dacie jsou se svými vozidly spokojeni a jsou pyšní, že řídí značku Dacia.

Dacia Dokker a Dokker Van hrdě nosí hodnoty značky. Včetně těchto modelů uvedla Dacia za 8 let na trh celkem 9 modelů. 

Dacia Dokker a Dokker Van jsou vyráběny v továrně v Tangeru

Stejně jako Lodgy jsou i tato dvě nová vozidla vyráběna ve zcela nové továrně v Tangeru v Maroku. Její aktuální výrobní kapacita 170 000 vozidel ročně se zvýší na konečných 400 000 vozidel.

Továrna v Tangeru je první automobilová továrna na světě s nulovými uhlíkovými emisemi a bez vypouštění průmyslových odpadních vod do přírodního prostředí. Emise CO2 budou o 98 % nižší oproti továrně se srovnatelnou výrobní kapacitou, což představuje snížení produkce emisí CO2 o 135 000 tun ročně. Je to umožněno díky optimalizaci spotřeby energie a využíváním energie z obnovitelných zdrojů, např. větrné energie a energie z biomasy. Zbývající 2 % emisí CO2 budou kompenzovány koupí uhlíkového kreditu, zalesňováním nebo rozvojem výroby solárních panelů.

Továrna v Tangeru sníží o 70 % svůj odběr vody při průmyslovém postupu oproti továrně se srovnatelnou výrobní kapacitou. Voda je zpracována a znovu používána díky špičkovým recyklačním technologiím navrženým společností Veolia Environnement.

Tato nová továrna představuje investice ve výši jedné miliardy eur. Je doplňkem průmyslového zařízení v Maroku, které se již nachází v Casablance.

100% síť Dacia

Dacia Dokker a Dokker Van budou distribuovány v síti Dacia, která se od uvedení značky neustále rozvíjí. Značka je přítomna v 1 830 showrromech, z nichž 818 je zaměřeno pouze na značku Dacia. V Evropě a středomořském regionu je pro prodej vozidel Dacia celkem vyhrazeno 1 300 prodejců.

Dacia započala novou obchodní politiku týkající se poprodejních služeb umožňující úspornou, jednoduchou a kvalitní údržbu podle očekávání každého jednotlivce. Tato nová nabídka obsahuje uzpůsobené balíčky Dacia, které umožňují zákazníkovi, aby si zvolil konkrétní údržbu, která bude v této síti provedena za velmi konkurenceschopnou cenu. Pro větší stabilitu rozpočtu nabízí Dacia také servisní smlouvy o údržbě a prodloužení záruky s krytím a délkou přizpůsobenou potřebám zákazníků.

Diskuze o článku Nové téma


Foto galerie

Dacia Dokker

Toto je článek o modelu Dacia Dokker


Články