Články


Garmin Eco Route 1.díl

2014-07-15 Přečteno: 1 700x

Proč Garmin Eco Route

Nejprve se zamyslíme proč vlastně jsem koupil garmin eco route... Je to vlastně jednoduché-navigaci garmin nuvi 1390 lifetime jsem už měl. Chtěl jsem do svého loganu 1.4 z roku 2007 palubní počítač který bude umět zobrazit aktuální spotřebu a průměrnou k tomu. Tak jsem se dal do hledání a na netu jdem zjistil že možností které jsou reálné je jen pár... 

1.Uni PP od VERAMONU - asi funkční, ale je to opravdu čistě palubák.

2.BT adapter co obd zásuvky co posílá data do mobilu android - androida již nemám a navíc jsem nikdy mobil nikam v autě na viditelné místo nedával... takže nevím jak to funguje, ale cena je opravdu nízká - nejlevnější řešení.

3.Garmin Eco Route - toto zařízení je jak na PP tak i na diagnostiku, protože zvládá napsat kod chyby a název o co se jedná plus chyby vymazat.

Já si vybral ER protože jak jsem psal, navigaci jsem již měl a samotné čidlo jsem sehnal na bazoši za 1000,- peněz českých.

Vybalení a připojení

V balíčku co jsem si objednal bylo čidlo a k tomu návod snad v 50ti jazycích a dva příchytné pásky. Čidlo se zdá při prvním pohledu opravdu velké a díky krátému kabelu který má cca 15cm tak i dost nemotorné na umístění ve vozidle - naštěstí má logan zásuvku v kastlíku. Pásky jsem tudíž nevyužil... čidlo leží na dně kastlíku na podmínkách pojištění kvůli vibracím :D. 

Připojení jsem se nakonec trochu bál... nabízeli se otázky: Co když to vymaže ŘJ a co když to chytne a co když to bude načítat a nic a já se to budu bát odpojit atd atd. No nakonec jsem si řekl že když budu postupovat krok za krokem tak že se tolik snad nestane... Tudíž je třeba přijít k autu, jen čidlo zapojit do obd  v autě a pak dát zapalování do 2.polohy, následně začne zařízení blikat - šťava do něj jde :D, pak nastartovat a na neutrál nechat spárovat čidlo se zapnutou GPS [musí ale funkci podporovat a mít zapnuté BT! - v návodu je napsane že se má zařízení aktualizovat - já měl rok starou aktualizaci a stejně to funguje.. aktualizuju mapy a SW jednou ročně.] po připojení je třeba zadat profil vozidla - já nastavil že jezdím na Ethanol [jezdím na mix 1:1] pak spotřebu ve městě a na dálnici a pak cenu za litr phm. Já zadal ve městě i dálnici 7L a cenu jsem dal jako na benal 36kaček za litr. ZDE je ale největší slabina zařízení - zařízení dopočítává nějakách vzorcem spotřeby dle sešlápnutí plynu, otevření klapky, délky vstřiku atd. Takže zálečí co zadáte do kolonek spotřeba na dálnici a město. Když jsem zadal u obou 20L tak mi garmin psal cca 17L na sto. Když mám ted ty správné hodnoty tak mi ukazoje průměr 6,6L. Je to o tom nazačátku tankovat od plne do plne a výsledky porovnávat s reálem a podle toho měnit o desetinky to nastavení. Momentálně se u mě udaj spotřeby liší asi o pul litru - ale to je dáno rozdílem mezi ujetou vzdáleností podle auta a podle GPS - toto musím vyřešit, jelikož se mi výsledky liší cca o 5-10km na 100km[na displey v autě mám např 103 a na gps teprve 96km] Pak už stačí vyjet a kochat se pohledem na aktuální spotřebu - ta je nejzajímavější protože je jedno kolik ukazuje, ale např na dálnici zrychlím na 120 a pak pouhým povolením nohy na plynu [rychlost se nemění]  mi klesne spotřeba o cca 2 litry na sto. Je to o tom že díky tomu člověk zachytí tu mez... a např ve městě je lepší jet na 3ku než na 4ku - na 4ku [ale záleží na situaci - příště dodám video pro ukázku]...

Co nás čeká příště

V druhém vydání nás tedy čeká video z provozu a hlavně se podíváme na funkci PP trošku detailněji.

Ve třetím vydání popíšeme funkci aktuálního měření věcí jako je předstih, tlakv sacím potrubí, teplota nasávaného vzduchu atd.

Ve čtvrtém vydání si popíšeme funkci diagnostiky. 

Následně budu dávat aktuální info co se týče zkušeností se zařízením. Zatím jsem spokojen, jen je škoda že stále dolaďuju ty spotřeby - je to zdlouhavé - ačkoliv si myslím že nakonci udám hodnoty které budou fungovat na všechny 1.4ky.

Diskuze o článku Nové téma


Foto galerie

Foto galerie - Dacia Logan I Sedan

Dacia Logan I

Toto je článek o modelu Dacia Logan I Sedan

Dacia Logan je k dispozici také jako kabrio. Neoficiálně

Dacia vyrábí úspěšný model Logan ve verzích sedan, kombi nebo pick-up, kabriolet ve výrobní řadě vcelku pochopitelně chybí. Rumunského úpravce Auto K9 to vyprovokovalo k tomu, že vyrobil Logan ve verzi kabrio. zatím existuje jediný kus a to, že vznikne malá série, je krajně nepravděpodobn&eacut...

Odhlučnění Loganu MCV svépomocí

Rady a popis pro ty, kteří se rozhodnou pro dodatečné odhlučnění Dacie Logan MCV.

Teorie a některé rady jsou universálněji platné i pro jiná auta.

Úvod:

Uvedené informace jsou založeny na důkladném, cca půlročním pronikání do tajů teorie i praxe odhlučňování vozidel a použití odhlučňovacích materiálů.

Předem upozorňuji, že komplexnější odhlučnění, které Vás opravdu překvapí, je poměrně rozsáhl...


Články