Fórum - Detail zprávy / Odpověď


2017-01-12 00:59:12 Dacia 1.5dci točí ale nechytne .

Jj, to jsou ty railové slasti. Proto jsem se ho zbavil dřív, než to začalo pořádně zlobit.

K věci: máš dvě možnosti. Buď draze a dlouho pátrat po příčině, anebo udělat taková opatření, aby ke studeným startům nedocházelo.

Druhá možnost:

  • zajistit parkování v nějaké solidní garáži, která moc nepromrzá, případně je poblíž zásuvka 220 V. V pohodě se nechá zbastlit el. ohříváček vody v bloku motoru, kdysi to např. měly Avie, Karosy a Liazy. Pokud bys měl někdy cestu do Skandinávie, při troše pozornosti nepřehlédneš vyvedené přípojky na el. proud někde na přední masce aut.
  • pořídit si do auta daleko silnější akumulátor, než je tovární šedesátka a žhavit dvakrát, třikrát, než se odhodláš přidržet klíček startéru o trochu déle, aby motůrek chytl.
  • pořídit si start spray a zrychtovat si místečko v sacím potrubí motoru těsně před vstupem do bloku. Viděl jsem to udělané tak, že to zvládal jeden člověk, jednou rukou startoval, druhou držel ovladač pumpičky na éter. Ovšem v tomto případě je motůrek opravdový chudáček.

První a dražší možnost:

  • první věc, kterou bys měl udělat, vyčíst z paměti řídící jednotky všecky chyby a následně je smazat. Pozor - je naprosto běžné, že jednotka určí nějakou nesmyslně drahou poruchu, která vůbec neexistuje a je způsobena např. lehce zoxidovaným drátem v kabeláži, což nemáš šanci zjistit, pokud nevyměníš celý svazek kabel po kabelu. Servis si pak z autíčka a páníčka udělá oslíčka otřes se.
  • základ je zjistit reálný tlak v railu, při studeném startování a nevěřit kecům o tom, že to ohlídá nějaké čidlo. V - 20°C to opravdu nehrozí. Dej si doma do mrazáku na tři hodiny mobil a pak na něm zkus napsat SMS. Pochopíš, o čem píšu.
  • další velmi často umírající součástka je tzv. váha vzduchu, která může být nahrazena el. čidlem teploty vzduchu někde u auta (např. v zrcátku) nebo v sacím potrubí.

V případě velkého zoufalství bych navrhoval zjistit počet a umístění těchto elekrobazmeků na motoru a v nynějším mrazivém období je nahřát před startem, pokud se tam lze dostat. Třeba fénem nebo větším množstvím teplé (nikoli vařící) vody.

  • až se definitivně přesvědčíš, že elektrika nelže, můžeš se pustit do drahých repasí a výměn railových ventilů, kuželových ploch, těsnění, průchodek a v konečné fázi i vstřiků.

Za tím účelem doporučuji zjistit veškerý počet hovadin, o nich jsem výše psal, a postupovat striktně podle jejich ceny.

Pak je ještě jedna možnost, autíčku rychle najít ženicha. Všiml jsem si že ojetiny Dacií hezky stouply.




Zpět do Diskuze (Fórum): Dacia 1.5dci točí ale nechytne .

Pouze pro online zalogované

Musíš se nejprve zalogovat pod svým uživatelským jménem (případně zdarma zaregistrovat, nejste-li ještě členem klubu).


Registrace nového uživatele
Login (Přihlášení)