Fórum - Téma


Dacia 1.5dci točí ale nechytne .


Fórum Logan I Dacia 1.5dci točí ale nechytne .

Manuály  |  Inzerce  |  Model Dacia Logan I  |  Naše vozidla



2017-01-11 20:24:30

Zdravím nenašel jsem podobný problém Tak se poptám . táta ma dacia logan mcv 1.5dci r.v 2008 najeto 120 tis . auto začalo na podzim hůře startovat po zjištění že žhavicky to mají za sebou se daly nové problém ale přetrvával a to tak že při teplotě nad 10stupnu auto startuje dobře jak je pod nulou tak točí ale nic . pomohlo až když se auto zase ohřálo . co jsem zjistil od pal filtru palivo k čerpadlu jde , když se startuje a je odpojena zpatečka tak nafta normálně teče jak když nedrží tlak a poušti se to zpáteckou , jednou se mi povedlo při povolených trubkách ke vstrikum že to začalo po par startech tlačit jak mile se dotahly trubky chytlo to,tak se auto projelo a jak mile byl motor ještě teplý tak startovalo hned tak se nechal pres noc a ráno zase nic . přes známého jsme sehnali nějaký přípravek primo od Renault na čištění soustavy ale nepomohlo . dělám Hondu a tam podobný problém dělalo čidlo na rail listě .tak jestli se stim někdo nesetkal předem díky Petr

2017-01-12 00:59:12

Jj, to jsou ty railové slasti. Proto jsem se ho zbavil dřív, než to začalo pořádně zlobit.

K věci: máš dvě možnosti. Buď draze a dlouho pátrat po příčině, anebo udělat taková opatření, aby ke studeným startům nedocházelo.

Druhá možnost:

  • zajistit parkování v nějaké solidní garáži, která moc nepromrzá, případně je poblíž zásuvka 220 V. V pohodě se nechá zbastlit el. ohříváček vody v bloku motoru, kdysi to např. měly Avie, Karosy a Liazy. Pokud bys měl někdy cestu do Skandinávie, při troše pozornosti nepřehlédneš vyvedené přípojky na el. proud někde na přední masce aut.
  • pořídit si do auta daleko silnější akumulátor, než je tovární šedesátka a žhavit dvakrát, třikrát, než se odhodláš přidržet klíček startéru o trochu déle, aby motůrek chytl.
  • pořídit si start spray a zrychtovat si místečko v sacím potrubí motoru těsně před vstupem do bloku. Viděl jsem to udělané tak, že to zvládal jeden člověk, jednou rukou startoval, druhou držel ovladač pumpičky na éter. Ovšem v tomto případě je motůrek opravdový chudáček.

První a dražší možnost:

  • první věc, kterou bys měl udělat, vyčíst z paměti řídící jednotky všecky chyby a následně je smazat. Pozor - je naprosto běžné, že jednotka určí nějakou nesmyslně drahou poruchu, která vůbec neexistuje a je způsobena např. lehce zoxidovaným drátem v kabeláži, což nemáš šanci zjistit, pokud nevyměníš celý svazek kabel po kabelu. Servis si pak z autíčka a páníčka udělá oslíčka otřes se.
  • základ je zjistit reálný tlak v railu, při studeném startování a nevěřit kecům o tom, že to ohlídá nějaké čidlo. V - 20°C to opravdu nehrozí. Dej si doma do mrazáku na tři hodiny mobil a pak na něm zkus napsat SMS. Pochopíš, o čem píšu.
  • další velmi často umírající součástka je tzv. váha vzduchu, která může být nahrazena el. čidlem teploty vzduchu někde u auta (např. v zrcátku) nebo v sacím potrubí.

V případě velkého zoufalství bych navrhoval zjistit počet a umístění těchto elekrobazmeků na motoru a v nynějším mrazivém období je nahřát před startem, pokud se tam lze dostat. Třeba fénem nebo větším množstvím teplé (nikoli vařící) vody.

  • až se definitivně přesvědčíš, že elektrika nelže, můžeš se pustit do drahých repasí a výměn railových ventilů, kuželových ploch, těsnění, průchodek a v konečné fázi i vstřiků.

Za tím účelem doporučuji zjistit veškerý počet hovadin, o nich jsem výše psal, a postupovat striktně podle jejich ceny.

Pak je ještě jedna možnost, autíčku rychle najít ženicha. Všiml jsem si že ojetiny Dacií hezky stouply.

2017-01-12 01:06:47

petkacrx:

Jo, ještě jsem zapomněl. Dlouho protáčené diesely tohoto typu mají sklon v nynějších kosách k přeskoku ozubeného neštěstí na rozvodových kolech. Jeden zub to naštěstí ještě ustojí bez fatálních následků - vlastní zkušenost. Proto by bylo asi dobré při těchto kilometrech preventivně vyměnit řemen, pokud jsi to ještě neudělal.

2017-01-12 20:24:00

Ahoj, podívej se na renault club řeší tam tento problému docela podrobně. Nedávno jsem tam na to narazil a myslím si že převážně to bylo vstřikama což není moc potěšující

2017-01-12 20:35:22

petkacrx: Vyndej vstriky a cerpadlo a hod to http://www.ksdiesel.cz/index.php

2017-01-13 21:54:30

petkacrx: žhaviče u 1,5 dCi jsou dva druhy, rychly a pomaly. Zjisti si podrobnosti a prověř jestli jste vyměnili za ty co tam patří.

2017-01-13 23:13:28

budulajs:

Tak to slyším poprvé. Podle katalogového čísla byly shodné se žhavičkami z ochcávky a pokud jsou v cajku, nažhaví se do jedné sekundy, nechá se to ozkoušet na akumulátoru nebo na nabíječce.

2017-01-14 08:37:29

targus: černý proužek pomalu žhavící, bílý proužek rychle žhavící, ŘJ musí být nastavena podle druhu svíčky. Teoreticky je možné že petkacrx má Řj nastavenu na rychlé žhavení ale svíčky jsou pomalé. Kdyby to bylo obráceně tak nastartuje (pokud by samozřejmě nebyl problém jinde), ale svíčky poměrně brzo odejdou.

2017-01-14 13:00:25

budulajs:

Mno, nevím, jak je nastavena řídící jednotka na této dacii. Z toho, co píšeš, usuzuju, že řídící jednotka nevyhodnocuje teplotu žhaviček, ale jen odpočítá čas od zapojení žhaviček do napájecího okruhu. Je to tak?

Pokud by brala signál do kontrolky žhavení ze změny odporu na žhavičkách, nemělo by to dělat problém ani při prvním startu, ne? Otočím klíčkem, až když zhasne kontrolka. A určitě by to mělo blafnout na opakovaný start.

2017-01-14 14:20:13

targus: máš pravdu, pokud jsou žhavičky OK tak by to při opakovaných startech chytnout mělo. Pokud jsou OK - ,,dlouhé,, žhavení mohlo rychlé žhavičky odrovnat.

Hledal bych problém v naftě(biosložce), filtru. Vstřiky a čerpadlo takhle ráznaráz při 120t km se mi nezdají a jestli je souvislost s nízkou venkovní teplotou..... Váha vzduchu ano, zkontrolovat, ale chytit a jet v nouzáku by měl i kdyby byla KO.

Doufám že se to Petkacrx podaří rozchodit a že napíše čím to bylo.

2017-01-14 20:03:00

no asi nikdo nemá křištálovou kouli aby to na dálku diagnostikoval, i když určitě někdo bude mít pravdu, doporučuji začít diagnostikou a vyčtením závad

2017-01-15 09:29:02

Vstrik by se asi projevoval dele.

2017-01-15 10:10:47

budulajs:

Podle mých zkušeností může dělat bioška problémy od cca -7°C a kolegovi to začíná blbnout od nuly dolů. Takže asi ne, pokud to není nějaká záhadná směska.

A hodně záleží na stáří nafty. Když to necháš přes zimu v nádrži, je to konečná. Neprojevuje se to ale starty, nýbrž zasíráním filtrů. Stalo se mi, že jsem koupil nádrž ze sekáče, ve které zbyla nějaká ropa. Po roční pauze se do ní dostala nafta a mně začala anabáze s pravidelnými výměnami filtrů na trase. Nakonec jsem to musel vyřešit přidáním předřadného filtru do místa, kde se to dalo zvládnout bez návštěvy servisu a postávání na dálnicích.

Každopádně by možná stálo za zkoušku napojit motor na čistý petrolej.

Jinak já osobně to vidím na dlouhodobé tankování nepříliš kvalitní nafty (nějaká podloudná kolchozničina nebo tak), po níž už jsou zřejmě vstřikovače zralé na repasi nebo výměnu. Bohužel to ale není žádná láce, myslím, že v u Pšonků se dá jeden pořídit kolem čtyřky z druhovýroby.

Kalamitou ovšem je řešit tohle to s railem, jsou tam nejmíň dva regulační ventily plus čerpadlo, kde může být mechanická chyba taky. Anebo můžou sejřit elektrické závory na vstřicích, to je taky dobrá pakárna. Stačí minimální změna předepsaného napětí a je problém.


Odpovědět