Fórum - Téma


Dacia Dokker


Fórum Dokker Dacia Dokker

Informace o modelu: Dacia Dokker


1 ......... 57  58  59  60  61

2016-11-27 21:50:37

honzazeman: behem tohoto roku sem dělal 2x renault-dacia 1,5dci vstřiky + čerpadlo za 65t protože v renaultu chtěly 100t. ?

2016-11-27 22:00:58

honza60: A které to byly vstřiky Delphi, Bosh, Siemens ?

2016-11-27 22:35:37

honza60: tak jestli tam lejes řepku olejku nebo něco podobného tak se tomu vůbec nedivím z 90% je to z paliva

2016-11-27 23:35:22

hanz1: já sem majitel servisu to byly vozy zakazníků

2016-11-28 10:15:54

Tak už mám dokkery dva. Ten menší tedy jen s pravými dveřmi a standard verze, ne stepway. Typ motoru nezjištěn. Měřítko 1:43.

2016-11-28 10:41:08

robin.k: To půjde vytunit, ne?

2016-11-28 16:26:25

robin.k: Ahoj,můžeš mi rosím poslat link ? nenašel jse ho nikde,a vypadá to dost dobře,i tu barvu má stejnou...

díky

2016-11-28 16:58:38

milanletal: Vyrábí ho firma Norev v bílé a stříbrné barvě, měřítko 1:43, to už jsem psal, takže stačí zaměstnat google. Já ho koupil víceméně náhodou na Aukru od nějakého dealera autíček na Slovensku, který jednoho měl, jinak jsem ho v Česku nikde nenašel. Viděl jsem ho ale na Amazonu a na Ebay, odtud se koupit určitě dá, chce to ale nějakou zkušenost s nakupováním v zahraničí, pay pal účet, atd. Ale třeba by šel objednat i přes nějaký modelářský obchod v CZ.

2016-11-29 08:13:53

milanletal: Tady máš bílého ve slovenském inzerátu: https://ostatne.bazos.sk/...ia-Logan-a-Dokker-143.php .

Tady od polského proedejce Renaultů http://allegro.pl/dacia-d...ro&bi_m=reco&bi_c=Product .

2016-12-11 20:52:21

Tak jsem objevil úžasný video z rozborky vnitřku Dokkera,je tam detailně vidět jak je auto postavený pod kobercema i jak se co rozebírá,pro ty co vládnou němčinou je i s komentářem.

https://www.youtube.com/watch?v=7S_dxgRuFzs .

2016-12-18 15:38:23

fanda: Díky za pěkný video, někdy se to může hodit...prostě "Gut zu wissen" .

2017-01-03 21:05:00

Ešte k téme hrdze pod tesnením piatych dverí.

Čas 8:39, dvojročné auto a tiež našli hrdzu na tom mieste.

Dacia Dokker - Ausbau des Teppichs und der Sitze, zum nachträglichen Dämmen des Fahrzeugs

Daniel (DerBaum) hatte mich zu einem "Bastel-Nachmittag" eingeladen. In diesem Video zeigen wir, wie die Sitze, die Mittelkonsole und diverse andere Teile ausgebaut werden, um das Bodenblech zusätzlich mit Alubutyl zu dämmen.

Wer Interesse an weiteren Basteleien am Dokker hat, schaut sich mal Daniels Dokker-Kompendium und seinen Youtube-Kanal an:

Ich werde in der nächsten Zeit verstärkt das Filmen "aus der Hand" üben, damit demnächst die Schärfe der Bilder besser sitzt

Viel Spaß beim ansehen....

2017-01-14 17:42:40

Dnes jsem měnil na Dokkerovi 1.5dCi olej. Říkal jsem si, jaká to bude paráda, konečně se dozvím jak správně utahovat výpustní šroub oleje a olejový filtr - je to přeci z výroby, úplně nové a to musí být 100% správně

Hned při povolování výpustního šroubu mi přišlo, že je poněkud "přetažen", ale i tak to šlo povolit. Olej vytekl, mezitím jsem umravnil tu kopu hadic co zakrývá olejový filtr a že ho jednoduše vyšroubuji (rukou, tak jako vždycky) a ejhle. Tak strašně dorvaný, že rukou bez šance, žádným hasákem ani sikovkama jsem se k němu nedostal. Nezbývalo, než zajet do glóbusu a koupit "profi" klíč na olejové filtry do stísněných prostor za 200 kč (stejně nefungoval (filtr měl moc malý průměr) a bylo nutné jej ještě upravit - na ramenech vyřezat závity M10 a pomocí matek zajistit že se filtr během povolování pořádně sevře). Po dvouhodinovém zápolení filtr nakonec povolil (ano má standardní pravý závit - už jsem byl chvíli na pochybách...) a už ten zvuk gumy jenž se tře o hliníkový blok motoru byl zlověstný. Po vymontování (překvapivě z něj nevytekl olej a nezašpinil celé okolí) bylo jasno. Gumové těsnění bylo suché !

Jako že je Dacia levné auto s kompromisy to pochopím, ale nedodržení základních strojírenských pravidel, jakože gumové těsnění na kov se maže, to už je tristní stav. Jednou jsem se bavil se známým pneumatikářem o tom, proč se u nás dělají "lepší" gumy a na východě "horší", když přece ta mašina dělá pořád stejně. On říkal ano, ale tam (UK) jsou prostě blbé opice a neumí vyrobit stejnou kvalitu. Podobně to vidím i v tomto případě. Ano máte kontrolu kvality, pracovní postupy apod., ale Afrika vždy bude oproti Evropě zaostalá a to i v myšlení těch lidí. Oni podle mě prostě nechápou, že musí dodržovat nějakou kvalitu, pracovní kázeň apod. je jim jedno, že to pak někdo nemůže povolit, oni mají postavit auto, ne ho opravovat... (nehledě na to, že na filtru je piktogram, že se musí těsnění namazat).

Už teď jsem docela zvědavý, co odhalím za příště.

Takže kdo se chystáte si samy vyměnit olej po záběhu, připravte se na to, že Vám možná půjde filtr hodně ztuha...

2017-01-14 19:45:16

Ja teda neviem,ale si si istý že tvoj motor vyrobili v Afrike? Ja mám v dokkerovi benzínovú 16V 1,6-tku a len dúfam že Nissan ju v Afrike nevyrába. Predpokladám že motor prichádza k montážnej linke kompletný a že už tam pri montáži auta žiadny maur nenahadzuje olejový filter. Takže chyba bude asi niekde inde...

2017-01-14 22:53:38

adam: Tak tomuto moc nerozumím, především, stát se to může, ale kdyby to bylo pravidlo, tak mají odtahovky žně. Ale:takže čas k pokusu na vyšroubování, cesta a nákup do globusu, následná úprava v dílně, 2 hodiny práce, cena za klíč, k tomu nafta, no nekupte to, to se vyplatí, takový přežitek z minulosti, vše děláme doma, abychom ušetřili.

Takže, Motory Renault jsou vyvíjeny ve spolupráci s Nissanem, linku v Maroku stavěl také Nissan, jedna z nejmodernějších. Ale máš prostě smůlu. Vždy je třeba si uvědomit, že tu nadávají lidé, kteří tu smůlu měli, ne ti, kteří problémy nemají. Spočítej si počet prodaných aut a počet stížností zde. Ano, Afrika je zaostalá, protože nějaký Maročan nanamazal gumu filtru u tvého auta. Jenom by mě zajímalo, co si povídají např. v Australii o Evropě a Češích, když tam někdo najde něco na škodovce

2017-01-14 23:45:07

Jirkah, nezavid adamovi ze si vie vymenit olej sam, nie vsetci su taki "machri" ako ty.

Aj keby neusetril, co nie je pravda aj keby si k tomu kupil este 10 litrov 5w30ky, tak ten dobry pocit z prace si nikde nekupis. A aj o tom je nas zivot. Chapes to?

2017-01-15 00:35:26

jirkah: Taky to mohl dát do autorizovanýho servisu, zaplatit a mět vyměněný h....

2017-01-15 06:58:41

mico: take nejezdim s každou blbostí do servisu, ale už jenom kvuli tomu, že pak někam povezu do sběrny starý olej, doufám, že to už nikdo neleje na zahradě nebo do kanálu, tak tohle už dělá málokdo

2017-01-15 09:53:53

Moji motivací k samo-domo údržbě je několik:

  • Ušetřím peníze (tento případ byl zrovna extrém, ostatně jako u každého auta/motorky, kde to dělám poprvé, tak je potřeba zjistit kudy se k tomu dostat, co je potřeba a tak). Běžně je to záležitost 20 minut a ceny materiálu.
  • Během údržby si nastuduji "anatomii" auta, tj. kde co je, kudy to vede a co to dělá. Když je pak nějaký problém, tak buď vím kde šáhnout, nebo servisu vysvětlit co co tomu je a když je oprava dokončená, tak umím víceméně posoudit jestli je oprava odpovídající, nebo někdo aplikoval vyměňování.
  • A nakonec při samo údržbě si troufám tvrdit, že ji udělám lépe jak servis, protože to dělám pro sebe, netlačí mě čas (a nízká cena), takže mimo předepsané úkony ještě podrobně prolézám elektroinstalaci (svorky, konektory) s rozebráním, čištěním a konzervací, pečlivě kontroluju trubky, hadice jestli někde něco nevzlíná, časem k tomu budu ještě čistit EGR vedení a ventil.

Jinak co se starého oleje týká, tak je prosazován názor, že to musí dělat servis, protože jinak by každý lil doma olej do kanálu. Nevím kde se k tomuto přesvědčení došlo, protože nikdy jsem neslyšel o nikom, že by to takto dělal. Naopak všichni co znám a dělají si tyhle výměny doma, tak pečlivě slévají olej do kanystrů. Jeden s ním doma v garáži topí (a asi vás to překvapí, ale kamna nijak závratně nesmrdí oproti uhlí a vzhledem k tomu že se jedná o tekuté palivo, tak je pravděpodobné, že hoří čistěji než uhlí) a třeba u nás v obci 2x do roka přijede svoz nebezpečného odpadu, kde kanystr se starým olejem + filtr odevzdám, takže ekologie není nijak dotčena.

Připomíná mi to premisu, že kdo podniká, tak krade a proto musí být zavedeno EET...

2017-01-15 11:26:52

Taky si dělám olej sám.Kolikrát to nejde povolit i když jsem gumu namazal.Sice nemám dachnu (zatím) ale fábku.Na filtru je šestihran takže to je ok.Když servisuji jiné auto a nejde to tak filtr prokuchnu šroubovákem a v poho s tím otočím.Pod autem je starý pekáč takže ani kapka vedle.Olej pak putuje ke kamarádovi do olejových kamen co si s nima topí v servisu.Jemu pak svěřuji to na co sám nestačím,respektive stačím, ale nechce se mi trápit se v leže pod autem když on má hever, nářadí atd.


Odpovědět

1 ......... 57  58  59  60  61