Fórum - Téma


Dokker 2015 tovární LPG


Fórum Dokker Dokker 2015 tovární LPG

Informace o modelu: Dacia Dokker


1  2  3  4  5 ......... 13

2015-09-04 02:06:05

Ahoj všem, se stoprocentní jistotou budu brzy majitelem Dokkera 1.6 59KW / 80 k LPG Arctica. Systém LPG by měl být Landi Renzo. Máte ho tu někdo ? Jaké máte zkušenosti ? Čeho bych se měl vyvarovat ? A co naopak udělat, aby sloužil ? Díky za reakce. Postupně sem budu psát své poznatky z provozu.

2015-09-18 20:33:31

Tak dnes jsem auto převzal, dosud jsem s ním nejel, jen jsem ho nechal převézt přes Prahu do servisu k úpravě na ruční řízení. Nějaké poznatky mám. LPG z výroby je bez přímazu a prý i bez přívstřiku, byl jsem prodejcem ujištěn, že motor je upraven pro plyn - sedla ventilů tvrzená ap. Auto jsem převzal s palivem kdy benzin blikala kontrolka rezervy a u plynu svítila jedna dioda. S nabídkou plynofikovaných aut z výroby se prý Dacia vrátí s jinými motory, zřejmě kvůli nové normě EURO 6. :)

2015-09-21 10:36:27

Ahoj, mohl bys prosim te odfotit motor, sem zvedavy jak to tam vypada. diky

2015-09-21 11:53:50

lpass: Vyfotím a fotky dodám. Jen to bude nějaký den trvat. Mám to auto v Praze, kde mi upravují to řízení, takže se k němu po tu dobu nedostanu. Mám to skoro 300 km. :) Snad koncem týdne.

2015-09-24 22:04:44

Tak Dokker je doma, vezl jsem ho z Prahy domů cca 270 km. V Praze plná LPG nádrž, doma doplnění za 350 Kč, tak jsem teoreticky ujel 270 km za 350 Kč. Tedy cca 1.30 Km. To jsem jel i po dálnici nějakých 80 km a to rychlostí i přes 130 lehce, takže záběh jsem trošku ošulil, neb jsem si o něm přečetl až doma :). Auto má teď najeto 360 km. Dosud jsem jezdil s naftou, takže se musím naučit motor víc točit. Největší sranda je jet 50 na čtverku a na pětku od cca 57 km/h až třeba po těch 130 na dálnici ::)))) takže 90 % řazení si člověk odbude mezi nulou tou zhruba šedesátkou :) Bude to o zvyku, už mě to celkem jde. Do kopců žádná sláva, jel jsem raději 70 km za kamionem nemaje odvahy pustit se do předjetí. Kamion jel 70 - 100 km/h, tak bych to viěl jako odpovídající režim pro mého Dokkera. Ale už teď vím, že jsem koupil dobře. Asi si to i všechno sedne, až to dozaběhnu dle návodu a dostanu trošku do ruk, tak pro mě ideální stroj. Provoz levnej, auto velký a dojet se s tím dá. Fotky doplním jak to vyjde časově.

2015-09-25 10:03:42

kiksfix: gratuluji k autíčku.

Tvé postřehy ohledně řazení mohu jen potvrdit a to je moje autíčko pouze na benzín ale o plynu uvažuji stále víc jen se mi nelíbí že bych pak neměl rezervu to stání v podzemních garážích bych asi oželel ale ta rezerva mne dost vadí.

Pokud jde o ježdění padesátkou na 4 to je fakt super když lehce přidáš dáš za 5 a pak už to řídíš jen plynem skoro jako automat. Ano jízda plynule 130 kopec nekopec nebude možná už kvůli velikosti a odporu vzduchu a nebo tě to bude stát hodně paliva což není moc efektivní ale velice rychle si zvykneš co a jak a pak ti to bude připadat normální, nakonec když takto jezdím velmi často se mi stává že podobným stylem jedou i mnohem dražší auta takže bych to neviděl jako problém prostě pojedeš plynule i když do kopce to zpomalí je to jen malé mínus a jak jsem psal vzhledem k velikosti je to vlastně naprosto předvidatelné. Toto auto není primárně určena na závodění i když, když na to šlápneš uděláš vír v nádrži a výkon je brutální

2015-09-25 11:01:52

bandolik: Díky za gratulaci :) Ona ta rezerva se dá přežít, dáš ji do nějakého pytle a prostě tam někde bude. No a na delší cestu třeba na střechu. Tak mě teď napadlo ji nějak vědecky uchytit pod strop nad ta zadní sedadla, tam je místa jak pes. Ale jak by tam držela netuším. Já ji ale beru prostě jako další zavazadlo. S tím plynem ale neotálej, pokud si to auto chceš nechat dlouho. Protože pak ten plyn má velkej smysl. Já teď vím, že za těch deset let co to minimálně budu mět ušetřím na palivu cca 40 %, nebo najezdím o 40 % víc km. Já byl ale pro plyn ruzhodnut už dopředu. Měl jsem rapida 130, formana, žigulika, i velorexa kdysi a ted toho opla na naftu. A jen jsem ta desetiletí slintal a záviděl plynařům jak jezdili levně. Takže pokud víš, že to budeš těch deset let mět, tak jako já, tak do toho běž. Sice to budeš mět jako přestavbu, ale to už je jedno asi. Protože jak říkali mě, že když to mám z výroby, že je ta hlava motoru upravená ty sedla ap. tak tomu nějak extra nevěřím, protože doložit mě to nedokázali. Takže co mám tak načteno, než jsem koupil toto, tak bych si dovolil ti doporučit Landi Renzo s přímazem. Je to trochu dražší oproti těm jiným plynům, ale spolehlivější atd. Kdyby jsi se tedy pak vážně rozhodoval.

2015-09-25 11:23:54

kiksfix: díky za rady a beru je v potaz. rezerva v kufru jako další zavadlo mne sice napadla ale hned jsem to zavrhnul neb tím by velký kufr dosti utrpě. A ano ušetřený peníz za palivo je velmi lákavý ale nejsem pevně rozhodnut nějak mi prostě nesedí nevýhody a zatím až tak moc cenu paliva neřeším stejně kupuji 98 což je ještě o cca 2 kačky/litr dražší a toto mi ušetří až cca 200 km na nádrž při dlouhých cestách jako je dovolená nebo srazy. No ono i tak na delší cestě máš menší spotřebu, ale na Loganu jsem zažil ten přechod z 95 na 98 a tak předpokládám že u tohoto motoru to bude velmi podobné neb krom vyššího výkonu má jinak podobné jízdní vlastnosti = nemusel jsem se nic učit vše bylo při starém

Pravda plynem by se šetřilo daleko více ale jak říkám zatím jsem ve fázi rozhodování a k přechodu na plyn mám asi ještě daleko ale díky za rady.

2015-10-12 23:49:33

lpass: Tak jsem se konečně dostal k focení, přikládám tedy ty fotky motoru. Plnicí hrdlo jsem vyfotit zapoměl. Je to ale pod deklikem na plnění benzinu. Takže pohoda, realtivní čistota. Plyn beru jen na šelce zatím.

2015-10-30 14:11:17

Dneska jsem mluvil s prodejcem a prý má Dacia problémy s plynem v té nové 1.6 102 koní. Ale nevím co je na tom protože dle stránek v německu se dá normálně koupit.

2015-10-30 14:37:15

kaplis: Já chtěl právě ten starší relativně ověřenej a jednodušší motor byť víc žere. Za měsíc jsem najel 2800 km a spotřeba ok cca do 1.50 /km a drtím Dokkera i po dálnici občas 140 km/h. Ovšem mám první negativní zážitky a sice - chcípá ! To je na rozkopání toho auta, když zdechne na dálnici, nebo na křižovatce. Povětšinou, když prudčeji přibrzdím. Ale někdy i sám od sebe. Možná to bude nižším volnoběhem. A taky mě jednou nechtěl přepnout z benzinu na plyn a jen to pískalo. Po zhasnutí motoru a nastartování se to pak přeplo na plyn. Tak nevím zda reklamovat hned, nebo počkat, až se to zese...re úplně.

2015-10-30 14:46:22

Tak to už jsme také řešili na dvou autech. V servisu tam něco vyčistili a teď už t jezdí jak má prej špinavej nějakej filtr. Nejdřív zkoušeli jako že tankujem nejakěj blbej plyn tak jsme je požádali o oficiální stanovisko aby jsem to mohli reklamovat u prodejce a ejhle prej že to ne... takže asi nějakej bordel z turecka. Teď zatím ok ale uvidme.

epp
2015-10-30 17:09:13

V Nemecku nabizeli misto plynu bez priplatku diesel, protoze objednavky opravdu vaznou. Tady u nas sleva 15 tis. z puvodni objednavky. Myslim, ze tovarni plyn po novem roce nebude. Problem motoru je, ze neni staveny na vyssi teplotu, kterou dava plyn. Musi se chladit bud primazem nebo privstrikem benzinu, aby neodesly ventily. Co jsem se docetl, tak vetsi problemy jsou s motorem o obsahu 2.0. Me auto prodejce necha prestavet na lpg a pocitam s elektronickym primazem. Vyhody a nevyhody jsou +- nastejno s tovarni zastavbou.

2015-10-30 20:07:05

epp: No jo, to mě nabízeli v Olomouci, že tovární LPG nejsou (nakonec jsem tedy našel tovární LPG v Praze) a že mě tam LPG namontují za 35 tisíc. No a při koupi v Praze jsem se ptal na ten přívstřik, nebo přímaz a byl jsem desetkrát ujištěn, že tovární LPG je ten motor upraven a že tedy ten přímaz a přívstřik nepotřebuje. I jsem se ho ptal jestli nekecá a dušoval se, že nekecá. Tak uvidím. Přívstřik ani přímaz tedy nemám a jen mě trošku uklidňuje myšlenka, že by si nelajzli pokud by ten motor upraven nebyl to tam z výroby dávat bez přímazu, nebo přívstřiku. Tedy doufám :)

epp
2015-10-30 22:24:05

kiksfix:

ten motor renault 1.6 8V, pry sam o sobe nepotrebuje privstik a primaz. LPG verze ma udajne ventily a hlavu z odolnejsiho materialu. Ten novy motor od nissanu je slozitejsi - ma varabilni otvirani ventilu a taky nakej dvojitej vstrikovac. Poptaval jsem se na ten motor u monteru lpg a nemel by s tim byt problem pokud tam bude primazavani. Ono staci projet inzeraty kolik nissan qashqaiu ma LPG.

2015-10-31 08:03:47

Co je zajímavý že někde jsem nenašel že by prodávaly tvrzený sedla ventilů speciální lpg,možná že se mýlim ale náhrd.díly motoru upravenýho na lpg jsem nikde nenašel(dacia-renault).Takže z toho usuzuji že motory lpg nijak upraveny nejsou,proto bych osobně volil aspoň přímaz a pravidelnou kontrolu sedel ventilů.

epp
2015-10-31 08:09:51

honzazeman:

To je fakt, jina hlava a ventily na stary motor. Asi tam nic nebude a je to jen pohadka od prodejcu.

2015-10-31 10:44:12

Je to přesně tak, pokud majitel údajně upraveného motoru pro pohon LPG bude chtít někdy koupit sadu ventilů, tak si donese v krabici od prodejce domu ventily obyčejné pro benzinovou verzi. V originálu a ani v náhradě neexistují ventily a ani celá hlava upravena na provoz LPG. Logicky z toho vyplývá, že "upravené" motory jsou naprosto totožné jako obyčejné benzíny. Je to jen reklamní tah značky, aby přitáhla nové zákazníky co chtějí plyn a bojí je ze jim to poškodí motor, tak jim pro klid duše řeknou že motor je na to speciálně navržen a upraven

2015-10-31 12:10:05

nunicek: Přesně tak to je.

2015-11-18 19:35:40

nunicek: Dobrý den naprosto s váma souhlasím zrušil jsem objednávku na LPG z června a objednal diesel už je na centralním skladě tak doufam že z madarska už to nebude trvat dlouho.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 13