Fórum - Téma


Dokker 2015 tovární LPG


Fórum Dokker Dokker 2015 tovární LPG

Informace o modelu: Dacia Dokker


1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 13

2016-07-07 16:32:32

kiksfix: několik secvaklejch lejster a VIN kodem, tabulka provozních kapalin a seznamy servisních úkonů při garančkách

2016-07-21 11:07:18

kiksfix: Tak čerpadlo stlačuje a je jedno kolik je v nádrži na pumpě tlak. A právě na tom čerpadle záleží, kolik dává tlaku. A jelikož je LPG jako kapalina a víme, že kapalinu nejde stlačit , tak litry nejsou závislé od tlaku. Silnější čerpadlo natlačí víc litrů do nádrže, neboť stlačuje ten plynný "polštář " v nádrži. Na teplotě kapalného LPG při čerpání záleží, neboť kapalné LPG velmi měnímhustotu při změně teploty - Nabrat v zimě při -20 40 litrů, nebo při +30 40 litrů . to je podstatný rozdíl v dojezdu.Při čerpání v mrazech do plna a pak krátká trasa a teplá garáž, smrdí průserem - vlastní skušenost, když mi ještě houpal pumpař s autem a po 5 km jsem zajel do garáže.Tam mi asi 4 hodiny vždy v krátkých intervalech přepouštěl pojišťovací ventil v nádrži - stříkal z toho kapalný LPG a okamžitě se odpařoval. Všude smradu,....., ještě že to neblaflo. Od té doby v zimě nikdy do plna.

2016-08-14 18:50:39

Na německých stránkách Dacia nabízí Dokkera s LPG (https://www.dacia.de/daci...ersionen-und-motoren.html). Nejsem nemčinář, takže jestli k tomu píšou nějaké extra věcičky nevím, ale velikost nádrže LPG tedy nic moc...

Co myslíte, dočkáme se LPG v ČR ještě letos?

2016-08-14 19:28:02

sapon: Čerpadlo čerpá, stlačuje kompresor.

2016-08-31 07:54:55

mh85: Take jsem koukal, mam auto bez LPG 1.6sce a premyslim o dodatecne montazi. Tohle me prevedcilo, ze je to bez problemu mozne.

2016-09-02 11:43:47

kiksfix: hm, že čerpadlo nedá při čerpání tlak? Tak by mně zajímalo, kde se třeba vezme tlak 60 bar v parním kotli, na napájecí části kotle, kde tlačí vodu do kotle tzv. napájecí čerpadlo. A co ATS (vodárna - dárling)? Kompresor je vlastně plynové čerpadlo (známe pístové kompresory, šroubové,odstředivé,.... , čerpadla úplně to samé - odstředivé, pístové,šroubové...)Jde tedy jen o médium - zda plynné,či kapalné. .Když má prodejce zásobník LPG pod tlakem - je jedno jakým, záleží na výtlaku čerpadla - kolika stupňové je. Ty čerpadla, která se používají na pumpách LPG, jsou velmi staré konstrukce, úplně stejné, se používaly do konce 80. let, na domácích vodárnách, jen byly tří-stupňové, napumpách LPG jsem viděl osmi, až deseti - stupňové. V nádrži má prodejce LPG nějaký tlak a k němu se připočte provozní tlak čerpadla. Zpočátku, při plnění nádrže ve vozidle, by čerpadlo ani nebylo potřeba - čerpadlo jen urychluje plnění a až když se vyrovnají tlaky nádrží, začne čerpadlo zvyšovat tlak v nádrži vozidla, oproti tlaku v nádrži prodejce. Před mnoha lety, kdy bylo čerp. st. LPG, jako šafránu, si mnozí majitelé vozů na LPG, plnili nádrže z propan-butanových lahví a to ručním čerpadlem. Jednou byl v TV záběr, co zbylo, nebo spíše nezbylo (jen kráter), z garáze, kdy jistý motorista plnil svůj vůz taky z láhve a neměl ono ruční čerpadlo. Když se vyrovnaly tlaky . v nádrži i láhvi, používal letlampu a nahříval láhev LPG (víme, že LPG - kapalné, se rozpíná zahřátím mnohem více, než např. voda). Kolikrát tuto metodu použil, nebylo sděleno, ovšem při posledním plnění přehřál láhem nad přípustnou mez a došlo k roztržení láhve. Místo garáže, kráter a jeho již nikdy nikdo neviděl.

2016-09-02 11:53:45

kibl: po půl roce - 6 000 km, přestavbu zajistil prodejce. Zatím nebyl jediný problém. Spotřeba 7,8 L/100 km LPG,plus 0,55 L/100 km benzínu na starty (v zimě to bude samozřejmě víc, neboť k přepnutí na LPG, dojde později. Palubák ukazuje 6,1 L/100 km benzínu imaginární spotřeby, kdybych jezdil na benál. LPG beru 21 let na stejné pumpě - nyní za 10,70 CZK/L.

LODGY, motor Sce 1,6, LPG + přímaz.

2016-09-02 12:00:11

sapon: Se vším lze souhlasit. Ovšem u stanice LPG je směs LPG v nádrži uložena v kapalném stavu. A žádné čerpadlo ji neudělá kapalnější. U LPG stanice ji prostě obyčejné čerpadlo přečerpá do nádrže auta v kapalném stavu. A pod takovým tlakem jaký právě je v zásobníku LPG a ten je vyšší při plném zásobníku. A tím bych to ukončil. Můj čas je drahý.

2016-09-05 08:11:53

kiksfix: není to pravda.

2016-09-05 22:23:40

Načo by tam bolo čerpadlo? Len na urýchlenie pretečenia z veľkej nádrže do malej? Jasné že tlačí na tlak aký tlačiť dokáže. Cez tú 8mm rúrku to je práca pretlačiť toľko LPG!

2016-09-05 22:27:51

mico: Já to považuji za uzavřené. Chcete li tu někteří stlačovat kapalinu na kostkový cukr, klidně. Čerpadlem.

2016-09-06 07:42:02

kiksfix: nikdy jsem netvrdil, že stlačuji kapalinu. V domácí vodárně taky nestlačuji kapalinu a přesto mám z vodárna vyšší tlak vody, než na přítoku (v případě,že vodárnu - ATS, používám k zvýšení tlaku vody. nedávno jsem to řešil známému, jež bydlí na kopci a v patře měl tlak vody 0,5 bar.) V nádrži zůstává jakýsi plynný "polštář, jež čerpadlem stlačuji a tím dostanu do nádrže více kapalné LPG.

2016-09-10 15:39:05

tak jsem byl na 4. servisní prohlídku ve 70454km(snažím se jezdit dřív než ve 20tis.) auto koupeno 8/2014, tovární vestavba LPG. poslední 2 týdny mi bliká kontrolka výfukových plynů. v rámci servisní prohlídky jsem jim to předal k vyřízení. prý vadný lpg vstřikovač pro druhy válec. po výměně ho museli zase demontovat, protože začala svítit kontrolka diagnostiky. neví co s tím. kontaktovali technickou podporu.

2016-09-10 18:12:53

gondekp: odborníci

2016-10-14 19:14:05

tak po menší anabázi mám opraveno. museli vyměnit všechny 4 vstřikovače. teď již vše funguje. nevím jestli je to tím, že jsem musel týden jezdit v loganu mcv 1.6 8v 2008, ale mám pocit, že to teď jede o dost líp

2016-10-14 19:19:01

gondekp: A to v autorizovanom servise Dacia museli kontaktovať technickú podporu?

2016-10-15 22:23:08

ano samozřejmě. řešil jsem to v rámci tříleté záruky. na odpověď čekají údajně i v řádů dnů. případně jim navrhují možnosti na opravu (třeba rozsáhlé výměny dílů) a čekají, jestli jim to technická podpora schválí.

2016-10-21 15:57:40

Chlapi, neexistuje presné označenie (model) aký splynovač sa dával do "starého" motora a aký do nového? Alebo aspoň voľajaký katalógový kód, podľa ktorého by sa to dalo pozrieť. Alebo aspoň vstreky aké majú kódy v starom a novom splynovači. Otázne je, čo bude robiť aj tá novšia 1,6ka (aj keby tam bol zrovna rovnaký splynovač).

2016-10-21 18:13:31

marcelsk: k čemu to potřebuješ znát?

2016-10-21 18:21:08

mandelalpg: Aby som vedel, či mi tam dajú taký istý splynovač a také isté vstreky, ako na starú 1,6ku - tým pádom by som vedel, že asi budem mať aj ja problémy so vstrekmi, ktoré nemajú radi našu kvalitu plynu. Neviem, či by tá nová 1,6ka mala na to nejaký vplyv, ak by tam boli tie isté vstreky.


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 13