Fórum - Téma


Dokker 2015 tovární LPG


Fórum Dokker Dokker 2015 tovární LPG

Manuály  |  Inzerce  |  Model Dacia Dokker  |  Naše vozidla


1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 13

2017-01-11 12:01:23

epp: ok. Revize+filtr 500kč

2017-01-11 13:46:59

Ahojte,

prosím řešil už někdo přestavbu na plyn v záruce? Mám smluvní záruku na 5 let (auto na úvěr), a hledám možnost, jak to udělat ofiko před Dacii..:)

Prozatím mě neodmítli a čekám na jejich vyjádření, tož tak jsem zvědavej..

2017-01-11 13:59:47

m4rt4s: Mě to nabízeli přímo u Dacie, když nebyl už tovární LPG. Nakonec se ale tovární našel, takže mám tovární. Jen to bude chtít přímaz ap., protože u továrního to není.

2017-01-11 18:26:03

kiksfix: žiaden prímaz, zbytočné, veď nemáš mäkké ventily ako u japoncov.

2017-01-11 22:02:40

MarcelSK: no ale motor je japonský, přímo od Nissanu. Máš nějaké zkušenosti s JPN motory a LPG? Budu rád za každé info

2017-01-11 22:08:47

m4rt4s: s japoncami nemám žiadne skúsenosti. Opýtaj sa Mandela_LPG a povie ti, že žiaden prímaz netreba.

epp
2017-01-12 11:00:42

m4rt4s: Co jsem vycetl, tak tovarni zastavba nema primaz, ale privstrik benzinu 30%. Pro netovarni zastavbu, pokud clovek chce aby motor vydrzel je podle me primaz nezbytny! Mandela_LPG tady nekde na foru doporucoval dvojnasobnou aditivaci a tim se ridim (dam zhruba o 3kc na 100km vic). Dulezite je take dobre nastavene LPG a tankovat kvalitni plyn (a ja tankuji i benzin maxmotion). Na polskem foru je o tomto motoru hr16de/h4m 740 dost popsano. Nkomu to na plyn neujelo ani 15tis/km (v Nissanu), problemy se muzou vyskytovat od 70 tis/km, ale nekdo najezdil i 160 tis/km (mozna to bylo s privstrimen nevim). U tohoto motoru se nedaji seridit ventily, pouze vymenit kalisky, coz se dela standartne po 100tis/km, po prestavbe na plyn nevim asi by to chtelo vymenit drive, ale pokud budu davat vice aditiva snad to tech 100tis taky da. Pak by se mel menit i rozvodovy retez, tak to nechat prijednom. U meho lpg je privstrik od vyssich otacek jinak mi tam kape JLM a premyslim o elektronickem kapani.

2017-01-12 11:27:40

epp: benzín bych tam nestříkal. Dal bych podtlakový přímaz a zvýšil kapání aditiv. Lze zakoupit náplň která je určena pro problémové vozy(gaslube special). Elektronický přímaz by byl učinější,ale stojí dost peněz. Dát víc kapek na obyč přímazu a jezdit normálně v klidu a ono to nějak dopadne.

2017-01-12 13:18:26

epp: Čo som sa ja informoval cez technika Renaultu, ktorý bol na školení, hovoril, že originál LPG z továrne neprivstrekuje benzín.

Nechcem byť ako užívateľ "bmw", ale pokiaľ je to tak, že pri 100.000km klakne ten LPG, tak choďte s Dáciou do

2017-01-12 14:17:37

epp: Tovární přívstřik memá, to bych věděl, ubýval by mě benzin. Tvrdili mě, že to má upravenou hlavu. A tomu můžu, nebo nemusím věřit. :) Ale benzin neubývá.

2017-01-12 14:18:43

marcelsk: Na 100 000 km máš ušetřených cca 100 000 Kč. Hlava vyjde na cca 10 000.

epp
2017-01-12 14:30:09

kiksfix: Mluvim o motoru H4M 740 - to je Nissan HR16DE. Tenhle motor nema moznost seridit vule ventilu, to se provadi vymenou distancnich kalisku a tak je ochrana zadouci primaz/privstrik. U starsiho motoru Renault vule seridit lze a to kazdych 40tis/km jinak to pujde do kopru navic tam montovali Landi Renzo Omegas a tam ani privstrik nejde nastavit.

No kazdopadne snad se tady brzo nekdo najde, kdo ma na tomhle motoru tovarni zastavbu LPG a poreferuje zda to zere i benzin nejen na rozjezd.

2017-01-12 14:46:47

epp: Aha, takže můj starej osmiventil ted když půjdu po 40 tis km na povinnej servis do Dacia, tak mám trvat na seřízení ventilů ? Ptám se protože jsem se tam onehdy ptal a oni mě tvrdili, že můj motor má hydroštely což je blbost. Takže moc v obraze nebudou. Odborníci

epp
2017-01-12 14:57:57

kiksfix: Co si prave vzpominam, tak se to tady jiz resilo. Ten motor od Renaulu hydrostely nema a prave nekdo doporucoval to nechat po 40tis seridit, aby se nezaklepaly ventily.

2017-01-12 15:02:36

epp: Ok, budu na tom trvat. A budu tvrdej ::)))

2017-01-12 16:28:02

kiksfix: Aby ste to dotiahli do dokonalosti, tak ako budeš vedieť, že ti tie ventily naštelovali, ak nebudeš pri tom? Trvaj na tom, že chceš byť pri tom.

Nemá niekto z Dacie servisné postupy (manuál), ktoré je nutné robiť po xxx kilometroch?

2017-01-12 16:35:38

epp: Veru, už nejde veriť ničomu. Najlepšie, ak by niekto mal ten Nissan motor s továrenským LPG a povedal z vlastnej skúsenosti, či to privstrekuje benzín.

2017-01-12 18:10:30

marcelsk: Pokud u toho není, tak jedinou možností jak zjistit, že to udělali, je vzít si spárové měrky a zkontrolovat to, to už ale rovnou může seřídit sám

Kdysi jsem to řešil přes servis a zjistil jsem, že kolem toho panuje jakási aura složitosti. Buď to někde nechtěli dělat, nebo za to chtěli nepřiměřené peníze (800 Kč za 8 ventil !). Tak jsem si ty měrky koupil a od té doby jsem to dělal sám, každých 30 000km spolu s výměnou svíček. Nejedná se o nic složitého, ale servisy na to okázale kašlou a raději vám nechají podpálit ventily - to už je totiž pro ně kšeft (odstrojení, sundání hlavy, výměna těsnění, oprava ventilových sedel, výměna poškozených ventilů - laik tomu většinou nerozumí a prostor pro manipulaci s tisícovkami je opravdu široký).

Kdyby někdo chtěl kontakt na jednoho velice šikovného pána, co se specializuje na repase hlav (od favorita po japonské 16V, takže všechno), za lidové peníze a navíc když mu řeknete, že to pojede na LPG, tak to umí i trochu vylepšit, na Zlínsku, tak napište PM.

2017-01-12 18:35:53

adam: Alebo pri tom musí byť. Otázka je, či ho pustia do servisu k autu. Mávajú s tým problém.

2017-01-12 18:58:06

Ahoj vespolek. Na svým Dokkerovi 2015 mám 1,6 8 ventil a jezdí to na CNG. Po nájezdu cca 32000 km jsem kontroloval ventilové vůle a sací byl 0,10 - 0,15 mm, a výfukové 0,10 až 0,00! jeden válec byl úplně na tvrdo bez vůle. Určitě ty vůle seřizujte po těch 30 tkm jak píše kolega výše. To jest zkušenosti s Dokkerem. Na loganu 1.4 MPI na LPG mě to ve 40 000 km přestávalo jezdit a taky byly výfukový ventilový vůle na 1 válci uplně na tvrdo. Motor to přežil.


Odpovědět

1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 13