Fórum - Téma


Ethanol alternativní palivo


Fórum Technický koutek Ethanol alternativní palivo


Diskuze o vozidlu

2007 Logan I 1.4

126 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 400 ccm (85 cui).


Diskuze o článku

Jak to je s palivem E85 aneb debilizace společnosti pokračuje

Poděkování autor: Jiří Čech Děkujeme Jirko za tento úžasný článek. Věřím, že díky němu si mnoho lidí ušetří spoustu zbytečných trápení se svými vozidly. Motto „mládí je krásné, ale hloupé a bez peněz…“ Bludy o použití E85 v současných automobilech, o ekonomičnosti provozu, ekologii atd. mne vedly k tomu, abych zase cosi stvořil a dal ve známost… K nadměrné šetřivosti vede mladé nedostatečný příjem...


1  2  3  4  5 ......... 7

2012-06-03 22:31:26

pokud bude stejná spotřeba jak na benzín budu spokojen s tankováním o 10,- na litru méně.

2012-06-03 22:44:44

Určitě nebude pokud platí následující.

Stechiometrický poměr:

benzín N95 14,7 : 1 vzduch : palivo (kg)

E85 9,8 : 1 vzduch : palivo (kg)

Ztoho vyplívá že e85ky musí tryskou protéct víc, aby vzniklo stejné "BUM" jako s N95

2012-09-27 14:49:36

Odolnost plastů ethanolu je na http://i43.tinypic.com/2rcygs6.jpg

2012-10-01 22:57:09

Logan 1,6 8V 64 kW, naj. cca 45000, mísím N95 s E85 v poměru 2:1. Spotřeba stejná, pokud se zvedla, jde o pár desetinek, nic nezaznamenal ani palubní počítač, ani já při tankování. Motor je "sametovější" a má lepší projev ve vyšších otáčkách, lépe snáší dlouhé trasy při rychlostech kolem 140 km/h Jen nedoporučuji, pokud není upravena elektronika, jezdit na tento mix v zimě s teplotami pod 5st. nad nulou,kdy to hůře startuje.Plánuji instalaci přídavného elektronického modulu (4500,-), který umožňuje regulérní provoz na čistý E85 do teplot -30 st. Každopádně je vhodné, pokud již není instalován z výroby, použití palivového filtru, zvláště při použití E85 u aut s vyšším proběhem, E85 má výrazné čistící účinky a uvolňuje usazené nečistoty z nádrže a palivové cesty, které bez filtru skončí ve vstřikách a výsledek je jasný...

2012-10-01 23:01:58

Ještě spotřeba - čistý benzín průměr 6,7, s mixem 7,1 při poměru město - dálnice 130,140 30 / 70 %

2012-10-11 19:34:16

Ahojky,mam logana 1,4.Jezdim na E85.V podstatě micham 1Ba 2E85.Je to apsolutně bez problemu.Měsicni uspora je u mně cca 5000kc.Najezdim toho az dost.Mam dotaz.Ta jednotka se dava jenom kvuli startovani v zime?Protoze uz zacina zima,celkem to zacina blbe chytat.

Diky Jirka

2012-10-11 19:36:40

A prosim tě,jaky filtr tam dat???

Diky moc za info.

J.

2012-10-11 21:30:46

Přídavná řídící jednotka umožňuje provoz na čistý E85 z několika důvodů. Jak z hlediska zimního provozu až do -30, tak z hlediska provozu vůbec na čistý E85, protože standartní řídící jednotka není konstruována na provoz s tímto palivem (délka vstřiku, předstih atd), takže není plně využit potenciál E85. Oproti tomu u motoru 1,6 16V už ř.j. obsahuje i sw pro provoz od čistého benzínu až po čistý E85 nebo v libovolném poměru.Totéž pak pochopitelně umožňuje i provoz s přídavnou ř.j. Další věcí je mechanická odolnost motoru z (ventily, sedla, vstřiky, palivové čepadlo), kdy bezproblémový provoz je ověřen u objemů 1,6. Jak je to u 1,4 nevím.

2012-10-11 21:32:06

Normální průtokový palivový filtr za pár korun proti bordýlku z nádrže a hadiček.

2012-10-12 18:08:57

Zdravím,rozhodl jsem se také přejít na E85, jelikož spotřeba na mém autě ( stepway 1,6 64kw) je pořád vysoká. ,tak to leze dost do peněz...Poradíte mi někdo prosím kde by mi to namontovaly????Ústecký, popř. středočeský kraj. Za měsíc jdu na garančku tak hned po ní bych to chtěl.... Jo k mým problémům s autem mimo jiné přibylo zasekávání se plynu....

2012-10-12 19:03:44

U Auto Belda ti to udelaj i s garanckou a zarukama na auto jestli je jeste v zaruce.Stejne tak delaj i LPG ale je to pro tebe trosku dal. koukni na jejich web.

2012-10-13 14:18:56

Nevím co všichni na tom E 85 vidíte,mám 1.6 16 V továrně na E 85 a můžu říc ,že úspora v řádech haléřů na km se zrovna moc nevyplatí.Na benzín mi to jezdí za 7 l a na E 85 za 9.5l .Jestli chceš šetřit dej si tam LPG a pak je to o ničem jiným,úspora je už 50 %.To radši dám 23 za LPG než 8 tisíc za přestavbu na ethanol,ale to je samozřejmě můj názor a nikomu ho nenutím.

2012-10-14 17:08:06

Souhlasím. Sám již rok jezdím na E85 a úspora minimální. Pakliže chceš opravdu ušetřit tak plyn je jedinou možností ať LPG nebo CNG. Mám auto také originál Flexifuel, ale na druhou stranu zde píší ti, co to mají dodělané, a ti tvrdí, že se jim spotřeba zvýšila jen o pár deci.

2012-10-14 19:39:23

Teoreticky je možný ,že tam nějak upravý bohatost směsi,když je to dodělávané,ale já s tím žádnou extra pozitivní zkušenost nemám.Na LPG jsem měl X aut a vždy v pohodě.Tak budu pokračovat v tradici LPG.

2012-10-14 20:13:57

Jenže přestavba na LPG stojí 30 - 50 tisíc, takže se vyplatí jen pro ty, co najezdí ročně minim 30 tis. km, aby se jim to do cca 2 let začalo vyplácet. Přestavba na E85 stojí max. 5 tis. a pokud uvažuji rozdíl ceny mezi N95 a E85, začne se vyplácet cca po najetí 6 tis. km i při zvýšení spotřeby o litr oproti benzínu. A to nemluvím o zákazu vjezdu do garáží, nutnosti každoroční revize, váha navíc, nádrž zabírá místo (minimálně rezervě) atd. Takže kdo nalítá ročně desítky tisíc, nechť si pořídí LPG, ale pro běžné řidiče, kteří najezdí max. 10-15 tis. ročně se plyn nevyplatí a pro ty je E85 výhodný. Tvrzení o úspoře pár haléřů je nesmysl a dotyčný by si měl pořídit kalkulačku, pokud nezvládá běžné kupecké počty :-P

2012-10-14 20:26:40

Stepway žere běžně o litr víc (asi jako MCV se stejným motorem, jelikož jednak má kratší stálý převod (z 1,6 64kW MCV) a motor má tedy při srovnatelných rychlostech více otáček než u běžných Dacií a navíc má 16 kola 195 šířka a to také znamená nějakou tu decku navíc. Pokud nenajezdíte více jak 20 tis. ročně, je vhodná přestavba na E85 (jinak bych uvažoval o plynu), toto palivo je nejvhodnější pro motory honěné v otáčkách (ideálně víceventilové), kdy je nejvíce využito vlastností tohoto paliva. Kdo jezdí kolem komína nebo se courá po okreskách 70 - 80 km/h, nemá to pro něj smysl.

2012-10-14 20:34:41

Řídící jednotka jinak dávkuje palivo a jinak je řízen předstih, aby bylo co nejlépe využito vlastností E85. Druhé auto mám Fiata Pandu 1,1 s přídavnou jednotkou na E85 a jezdím průměrně za 5,3 l/100km E85, přičemž jízdní režim je 25 % město a 75 % hlavně dálnice s konstantní rychlostí 140 km/h.Ročně najedu 35 tis.

2012-10-14 21:41:55

Ahjky vsem.Ja najetdim měsicne az dost km.E85 zatim tankuji tak 1BA-2E85.Usporu uz mam ted mesicne cca 4000kc.

Plyn davat nemuzu,a ani nechci.Potrebuju misto v kufru.Ja jsem zatim teda s E spokojenej.Spotrebu mam cca stejnou,maximalne o pul litru vic.Jezdi to i lip.Ridici jednotku budu ted kupovat,kvuli startovani na zimu.Uz se mi nechce tankovat cisty B za ty prachy co se prodava.Ale opet,taky jenom muj nazor.

J

2012-10-15 07:17:05

Zajímalo by mně, proč auto s úpravou z výroby má oproti doupravenému autu o tolik vyšší spotřebu. Rozumím poměrům mísení se vzduchem, ale domontovaná jednotka spotřebu nezvyšuje, tak proč originál ano?

2012-10-15 07:32:49

A nemůže to být tím , že origoš jednotka v Dacii (u vozů na Ba i E) je třeba nějakej univerzal, aby pobrala jak benál tak E? a tudíž je to něco mezi?? a spotřeba přeci jenom jde hore, kdyžto domontovaná jednotka je samostatný kousek speciálně pro E? a tedy je stavěná pouze na E a využije ho co nejlíp? nevím nerozumím tomu. ale napadá mě jen todle. ale asi je to blbost.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7