Fórum - Téma


Nestartuje - problém s palivem, 1.5 dCi (nafta)


Fórum Lodgy Nestartuje - problém s palivem, 1.5 dCi (nafta)

Informace o modelu: Dacia Lodgy

Diskuze o vozidlu

2013 Lodgy 1.5

1 fotek  |  38 diskuzí

Výkon motoru 79 kW (107 PS) . Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 500 ccm (92 cui), 4-válec, Řadový, K9K 796.


1  2

2015-02-08 21:18:24

Už podruhé mám stejnou závadu, vždy když je venku mráz -6 stupňů a víc. Nastartuju, asi po 10 vteřinách motor zhasne, kontrolka žhavení se rozsvítí žlutě (jindy svítí před startem červeně) a pak už nejde nastartovat. Asi nějaké elektronika to zablokuje, můžu startovat třeba 30 vteřin a nic.

Poprvé se mi to stalo asi před měsícem. Nechal jsem auto odtáhnout do servisu, prý to musí vyčistit, že asi tankuju špatnou naftu. Tankoval jsem tehdy jenom u Agipu. Nakonec to opravili zdarma, na záruku, prý mám tankovat raději v Globusu nebo Makru, kde se vytočí hodně paliva, tak tam je to prý lepší.

Nyní v sobotu bylo ráno -8, tak jsem měl obavy, jak to bude, no a samozřejmě opět, zase to po 10 vteřinách motor chcípnul a konec. Kontrolka žlutá, finito. Už jsem fakt naštvanej. Nekupoval jsem si auto, aby se mi při menším mrazíku pos*alo. Jedeme s dětmi na tenisový turnaj, kde jsou přihlášené, ráno v 7 naskáčeme celá rodina do auta a nic. Nejen, že jim skrečují turnaj, ještě mají penalizaci na příští týden. Tak na takový auto se můžu vys*at.

Nemáte někdo stejné potíže? Nenapadá prosím někoho nějaká rada? Poslední měsíc jsem tankoval v Pražských službách. Když tam tankují nejmíň do stovky svých aut, tak by snad naftu měli mít v pořádku. Globus a Makro mám min. 10 km daleko a kolem moc nejezdím, tak se mi to moc nehodí.

2015-02-08 22:51:26

Naftu jsem měl jednou v životě od VW ale nastartoval jsem i v -8°C. Doporučuji koupit VIF a dát do nádrže a dotankovat. To samé může způsobovat i filtr případně voda v něm.

Víc ti asi řeknou fundovanější přes ropáky a Renault motory.

2015-02-08 23:03:34

josef_ii.: ahoj, kolik mas najeto?? S tou naftou z makra nebo globusu to mysleli važně?? Doporučuji Benzinu-5našich dacii jezdi jen na ni a v poho, i tak nemyslím že je chyba v naftě-nevím. Vykoušej jednu nádrž s premiovym palivem(Verva, atd) a uvidíš. Každopádně ze máš blbou naftu je prvni co v servise uslyšíš, tak se nenech odbít. Zdar

2015-02-09 08:02:21

najeto asi 24 tis, rok a čtvrt staré

2015-02-09 11:14:11

Tak jsem ráno nechal odtáhnout auto do servisu. Už mi volali, prý se jim ho už podařilo nastartovat. Ale doporučují vyčištění vstřikování a přidání aditiva do nafty, v ceně celkem i s výměnou palivového a filtru a s prací asi 3000 Kč. Zanešení vstřikování prý způsobila ztuhlost paliva, v podstatě bych měl, když je mráz, do nafty prý přidávat aditiva na její rozředění. Prý zejména biosložka v naftě způsobuje její tuhnutí v mrazu, při přechodu z plastové nádrže do kovového studeného vstřikování. Prý je třeba kupovat naftu s vyšším cetanovým číslem kolem 60. Jestli chci, můžu si auto vyzvednout hned, bez vyčištění, ale nezaručí mi, že se to zase nezablokuje.

Speciálně tenhle typ motoru, který mám já, je prý na tohle náchylný a mají více zákazníků s těmito problémy. Takže varuji všechny, kdo chtějí motor 1.5 dCi turbo 79 kW. Budete muset v zimě přidávat do nafty aditiva.

2015-02-09 11:21:07

Já mám sice dci 1.5 63kw ale aditiva jsem ještě nedával,ranní teplota -12 a start v pohodě,tankuju na ono.O 500m je shell ale tam mají naftu o 3kč dražší,přitom tam zajíždí stejná cisterna jako na ono

2015-02-09 11:36:57

Teď jsem se dověděl, že řešením je prý tankování na pumpách Benzina: palivo Verva Diesel http://www.benzinaplus.cz...-paliva/Stranky/main.aspx

2015-02-09 11:53:38

josef_ii.: jj, mohu potvrdit, najeto 60000km, tankovano pouze na Benzina, občas Verva. Ahoj

2015-02-09 13:15:39

Pred par dny byla tahle reportaz v TV,agip nic moc teda...

http://tn.nova.cz/clanek/...enzinu-jeste-nenasli.html

2015-02-09 17:23:46

Tak jsem souhlasil s vyčištěním za 3 tis. Kč. Když to nedám vyčistit a někdy se třeba porouchá motor, tak řeknou: "Jó, vy jste nesouhlasil s vyčištěním, tak to si teď zaplatíte 150 tis. za opravu motoru". Jsem jejich rukojmí.

2015-02-10 15:22:51

ahoj všichni. Přidávám svojí zkušenost. Jezdím třetí zimu, 34000 km a do loňského června jsem tankoval pouze Benzinu. Od července jsem na bližší pumpě začal tankovat Super diesel" u kterého jsem nedohledal dodavatele. V prosinci při prvním větším mrazu jsem si užil podobnou zkušenost - bez problémů jsem nastartoval, po asi 8 vteřinách motor zhasnul. Žádná kontrolka nesvítila tak jsem na pátý dlouhý pokus nastartoval. Potom byly teploty kolem nuly, tak bez problémů No a nyní v únoru při teplotě nižší než minus 5st. další tři stejné starty. Přidal jsem trochu aditiva a vrátil se k Verva diesel. Teď už jen čekám až zase přituhne, abych mohl posoudit, O výsledek se podělím.

OHM
2015-02-12 21:01:19

Také přidám dlouholetou zkušenost s 1,5 dci. (Vyroben 2003.) Je to motor velmi citlivý na naftu a zacházení za studena. Naftu beru jen u ověřených pump a s velkou výtočí. (Měl jsem třeba problém se startováním po tankování u Shellu.) Poctivě přidávám VIF letní i zimní. Aditivovaným palivům přímo ze stojanu nevěřím, takhle vím, co opravdu dávám. V roce 2012 jsem dělal repas palivového čerpadla a byly kontrolovány i vstřiky, které tam byly prokazatelně minimálně od roku 2006. Bez závady. Najeto 255 000 km. Motorově jsem krom zmíněné repase palivového čerpadla a rozvodů s vodní pumpou za ta léta jen vyměnil žhavící svíčky. Olej měním každý rok aniž bych dosáhl nájezdu km doporučeného k výměně. Takže aditiva, šetřit motor za studena, kvalitní naftu a hlídat výměny palivového filtru.

2015-02-16 08:59:22

Tak jsem vyzkoušel naftu Verva Diesel. Nechci dělat reklamu nějaké firmě, nicméně fakta jsou pozitivní pro tohle palivo. Popíšu jen svojí zkušenost, může mít někdo jiný názor.

Takže motor se mi skutěčně zdá při rozjezdech živější, zabírá po sešlápnutí plynu rychleji, plynule.

Spotřeba je nižsí, jel jsem zrovna 2krát stejnou trasu Praha - Pardubice, skoro celé po dálnici, omezovač nastavený na 126 km/h. Nejdříve normální nafta, skoro prázdná nádrž, spotřeba 6,4 l/100. Potom plná nádrž Verva Diesel, spotřeba 5,8 l/100.

2015-02-16 09:05:40

josef_ii.: tak já při posledním tankování nabral taky Vervu, je to týden a dneska při minus 2st. opět nemůžu nastartovat. Ještě to párkrát zkusím a když se nezadaří, tak volám servis.

2015-02-19 08:45:01

nakonec jsem skončil v servisu, diagnostika bez chyb, prý zanesený palivový filtr parafínem. Takže výměna pal. filtru s prací 1470,- a teď musím počkat až začne mrznout, co to udělá. Doporučení ze servisu - tankovat Vervu. Potom dám vědět.

2015-02-24 23:03:53

janq: Na Slovensku sa daju najst vysledky kontrol na stranke inspekcie zivotneho prostredia

http://www.sizp.sk/

Staci v sprave vyhladat nafta alebo benzin

2015-02-26 22:16:19

Asi bych dal do nafty občas aditiva a extrémně bych to neřešil. Tankuju všude možně a problém jsem neměl,akorát před cca. 14 dny voda v naftě a to jsem vyřešil litrem lihu.

2015-03-11 09:18:52

tož už můžu podat stručné komuniké. Po výměně pal. filtru je startování i při minus 5st. bez problémů. Podle zkušenosti servis. technika došlo k zanešení fitru parafínem, který je v bio naftě jako "ekologický" přídavek do nafty no a někdy je tam tohoto šmejd přídavku poněkud víc. Vracím se k tankování Vervy a snad se podobným problémům v zimě vyhnu. Dočetl jsem se na fórech, že se dá parafín v naftě zjistit pomocí mrazáku, kdy by se měl parafín (biosračka z řepky) při silném podchlazení nafty v nádobce vysrážet.

2015-03-11 10:17:14

jura: za problém můžou jednoznačně ,,bio,, přídavky do paliva, nicméně to není parafin (vosk) ten by se při normální teplotě zase rozpustil. Parafin se vysráží z normální nafty ve formě vloček při velmi nízké teplotě. Proto se v zimě prodává zimní nafta která obsahuje přísady proti vysrážení parafinu (mimochodem někteří výrobci mají v autech vyhřívaný palivový filtr)

Tebou popisovaný sajrajt je vzdušná vlhkost kterou - narozdíl od normální nafty - bionafta velmi ráda absorbuje a nadělá chuchvalce které neprojdou filtrem. Teplem se neodstraní. Bio složka je svinstvo které ještě umocňují nepoctivý pupaři a míchají to do normální nafty ve větším poměru než je norma. Je potřeba často odkalovat palivový fitr a do nádrže přidávat zimní VIF. Na začátku zimní sezony bych ještě doporučil nějaký přípravek do nádrže na odstranění vody. (ne Velfobin, ten je do benzínu)

2015-03-14 10:37:35

Třináct let jezdím na dieslech bez jediného problému. Nyní na Dusteru, ( poté, co jsem měl pocit ze slabšího výkonu) jsem přešel na naftu bez bio složky.- Prodává Euro oil (Čepro). Můj osobní pocit je, že to jede mnohem lépe než na Shell. Teplota do - 10 stupňů by neměla mít vliv. Problém bude zřejmě někde jinde.


Odpovědět

1  2