Fórum - Téma


Spotřeba motorového oleje


Fórum Technický koutek Spotřeba motorového oleje


Diskuze o vozidlu

2014 Duster 1.2

39 diskuzí

Výkon motoru 92 kW (125 PS) . Palivo benzín. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 200 ccm (73 cui), 4-válec.


1  2

2016-02-11 11:18:14

Ahojte,

mám problém se spotřebou motorového oleje v Dastrovi 1,2 TCe. Do prvních 15 000km jsem měl spotřebu asi 4,5l / 15 000 km oleje a po výměně mám spotřebu asi 0,3 l oleje na 1000 km. Když to přepočítám a srovnám, tak je spotřeba po celou dobu 0,3 l/ 1000km. Navíc jde někdy z motoru při akceleraci nějaký zlověstný praskavý zvuk ( cvakání ) při kterém motor přestane táhnout a musím ubrat plynu. Máte někdo podobný problém??? Díky. J.

2016-02-11 12:31:44

Vyjádření zákazníka/ zjištění dílny

Nepravidelný chod motoru po dobu cca 45 sekund po studeném startu doprovázený praskavými a nárazovými zvuky.

Volnoběžné otáčky se přitom pohybují okolo 1200 ot./ min.

Často vzniká také dojem, že je výfukový systém velmi hlučný.

Při rozjezdu vozidlo lehce cuká.

Technické pozadí

Po studeném startu při teplotě chladicí kapaliny v rozmezí 18 až 33 °C, poté, co bylo vozidlo předtím odstaveno na min. 6 hodin, je aktivováno tzv. „zahřívání katalyzátoru“.

Pro rychlé zahřátí katalyzátoru na provozní teplotu se po studeném startu, pokud jsou splněny všechny okrajové podmínky, při teplotě chladicí kapaliny v rozmezí 18 až 33 °C předstih nastaví na menší hodnotu a palivo je vstřikováno déle. Tím se dosáhne vyšší teploty výfukových plynů. Dále se zvýší volnoběžné otáčky. Tento stav trvá max. 45 sekund. Bohužel tím trpí kvalita volnoběhu. Minimalizace škodlivin má v této situaci prioritu před komfortním a tichým volnoběhem.

Zahřívání katalyzátoru je aktivní, je-li splněno několik okrajových podmínek:

Byly splněny určité předpoklady v předchozím jízdním cyklu.

Doba odstavení překročila určitý čas.

Teplota chladicí kapaliny při startování je v rozmezí 18 až 33°C.

Zavedení v sérii

Žádné, neboť tato funkce je nezbytná k redukci výfukových plynů.

Opatření

Neprovádějte žádné opravy!

Pokuste se před zákazníkem toto „zahřívání katalyzátoru“ reprodukovat a vysvětlete mu tuto nezbytnost.

2016-02-11 12:32:10

Spotreba oleje bych rekl,ze je v normě.

2016-02-11 12:48:44

To by ale znamenalo, že olej snad ani nemusím měnit, jen dolévat.

2016-02-11 12:59:15

petrdacia: to nemyslíš vážně že u nového auta doleješ 4,5 l oleje za 15 000 km a je to v normě????

2016-02-11 13:14:06

juras mám to chápat tak že při první výměně jsi měl spotřebu oleje 4.5l za 15000km?

2016-02-11 13:20:00

yirka: Dle koncernu je povolena hranice 0,5l na 1000km. Chapej,long life olej je reklamni tah. Je potreba doplnovat prisady,ktare tam jiz za nejaky cas nejsou. Dnes jsou daleko vetsi tolerance a je potreba aby sel motor rychleji do otacek. Spotreba oleje a zivotnost nejsou na prvni rade.

2016-02-11 13:24:33

petrdacia to fáákt to jsem nevěděl že až 0.5litru na 1000km je povolená spotřeba oleje.To je dost ne

2016-02-11 13:31:51

To je. Naprosty souhlas.

2016-02-11 13:50:16

Pozor Renault to muze mit jinak.

Musi si to poslechnout nekdo,kdo to dela a zna ty motory.

JInak motor je dnes bezny dil , ktery se obcas meni - spotrebni vec.

Proste kdyz ti odejde,tak dostanes novy.

2016-02-11 14:16:36

petrdacia: tak tomu se mi fakt nechce věřit, musím si dolpnit vzdělání zlatý moje chrochtadlo, tam tu měrku ani nemusím kontrolovat, jo a když jsem manželce kupoval před lety OII v pdčku tak říkaly že žere olej od výměny k výměně 1 litr, byl jsem byl z toho špatnej, zlatá 120ka

2016-02-11 14:29:10

Najdi si na netu motory TSI. tam se casteji menil motor nez olej -)))

2016-02-11 15:25:23

petrdacia: jj mam zkušenosti s koncernem VW, tam to ale nejni taková hrůza co se týče oleje, alespon v praxi ne, tam jdou zase do kopru brzo turba a to taky nejni levná záležitost

2016-02-11 16:40:05

yirka: Ja bych to videl tak na 40 motoru za rok 1,2 TSI , 1,8 TSI a pak 1,4 TSI+kompresor . Ted odchazeji-praskaji spojky.

2016-02-11 16:49:36

juras: z jednoho pohledu je to dost 0,3/1000. Z druhého je to na dnešní motory normální a dokonce i málo. Znám případ kdy zánovní dodávka brala litr oleje na 1000 a dle manuálu v normě. Tam se dokonce uvádělo až 1,2l/1000. Takže se mezi servisem nalilo 30l oleje a pak to ještě jezdilo servis. Do mého motoru naleju 3l a 3l vypustím. Měním po 10 někdy 15 a teď naposled po 17. Ale taky to může být olejem. Známej má Oct a od nova jezdila na 5w30 LL a žrala galony oleje. Přešel na 5w40 obyč sud a mezi výměnou nemusí nic dolít.

2016-02-11 18:43:50

ale jo jak začne papkat olej jdu vždy o třídu výš a většinou je klid, mám tu před barákem OI 400tis dávám 10w40 pak OII 280 tis 5w30 a bez dolejvání, a to ty pdčka si taky vezmou, nemůžu si pomoct ale 4,5 litru u novýho auta mi hlava nebere

2016-02-11 19:19:44

mandelalpg:

" .... Známej má Oct a od nova jezdila na 5w30 LL a žrala galony oleje. Přešel na 5w40 obyč sud a mezi výměnou nemusí nic dolít. ..... "

Tak a teď tu o Sněhurce

.

Kdyby to takto fungovalo, tak by se nikdo nemusel zabývat kroužky, gufery ....

Dost experimentů jsem dělal s oleji a to na motorkách

Výsledek je takový, že když motor začne brát, tak je minimálně nutné udělat kruhy a gufera na ventilech

Je otázka kdy to začít řešit a kolik to bude stát

V každém případě platí, že opravou se nejen sníží spotřeba oleje ale stoupne i kompres a motor lépe táhne. Navíc si lépe poradí s méně kvalitním palivem

2016-02-11 21:03:08

petrat: tak to prostě je. Kdybych u toho nebyl tak to tu nebudu psát. Dávno jsem měl bmw a během 10 000km jsem musel dolít 2 litry.Pak jsem tam začal dávat 15w40 a nebylo potřeba dolít. Vyměnil jsem olej na max a po 10 000 byl na min. Jedené vysvětlení mám, že olej byl hustější.

Mám starou Jawu mazanou M2T(černej bordel). Dostal jsem na vyzkoušení castrol power 1 racing 2T a motorka na to začala ztrácet výkon až to po 50km nechtělo po rovině jet víc jak 60km/h na plnej knedl. Vypustil a dal m2t a po pár km se navrátil výkon. Olej prostě řídkej jak voda a neutěsní to.

2016-02-11 22:04:10

mandelalpg:

2L na 10 000 km

tj. 0,2L/1000km

.

Kolik oleje ubyde "mezi ryskami" ?

Odhadem 0,75L

.

Takže deci a čtvrt úspora

Ale to přeci není galon

.

S tou Jawkou to je jasné

Mnoho lidí si myslelo, že starému motoru pomůže hightech olejem

A efekt byl opačný

.

Všechno v poho

Základem je hlídat si měrku , ohřát olej a netýrat chladný stroj

2016-02-11 22:21:55

petrat: pleteš to. Octa mu brala 0,5 na 1000 . Bmw bralo 2 na 10 000km. Dachna po 156 000km neveme ani deci a tak to má být. A to jede na plyn a plyn ničí motory. To vědí všichni.


Odpovědět

1  2