Fórum - Téma


Spotřeba motorového oleje


Fórum Technický koutek Spotřeba motorového oleje


Diskuze o vozidlu

2014 Duster 1.2

39 diskuzí

Výkon motoru 92 kW (125 PS) . Palivo benzín. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 200 ccm (73 cui), 4-válec.


1  2

 PetrAT
2016-02-11 22:26:19

mandelalpg:

A který motor máš v dacii ?

Používáš přímaz ?

2016-02-11 22:34:55

petrat: 1,6 64kw a přímaz je.

 PetrAT
2016-02-11 22:45:13

mandelalpg:

Je otázka co ten nový 1,6 Sce od Nissanu

Řada JPN výrobců měla s LPG potíž

2016-02-11 23:03:58

petrat: nemá prý hydro tak ukáže čas jak to bude vypadat. Jezdí nám dost Nissanů a vše ok. I Hundaje se drží na to jaký měli problémy s origo plynama.

 PetrAT
2016-02-11 23:10:34

mandelalpg:

svého času jsem prolézal fora Nissanu, Mitsu ...

Zrovna tyto značky trpěly na podpaly

Dokonce i Subaru měla sedla ventilů které byly určené pro LPG

Celkem dobře to zvládala Honda

Znám člověka co mu děcka poslaly nissana z usa. S velkou spotřebou. Takže LPG jasná volba. Bohužel snad po 30tkm podpáleno

2016-02-12 13:33:33

Ahojte kluci,

spotřeba oleje je jedna věc a podivné zvuky z motoru při akceleraci druhá věc. Je tam i podivná rezonance celým autem při 1500 ot/min, ale to jen při venkovních teplotách na 10°C.

Duster je skvělé auto, ale ten motor zlobí. Bohužel Dacia šetřila i na tomto TCe nejdražším benzínovém motoru a nedali tam elektronické hlídání stavu oleje v motoru, měření teploty motoru, hlídání hladiny chladící kapaliny a pod.

Takže když nebudu hlídat stav oleje měrkou v motoru při servisním intervalu 20 000 km budu dříve jak v 15 000 km bez oleje.

To pochopitelně muže být později mnohem více a budu mít Trabanta. Včera jsem volal do servisu protože mi zapsaly nesprávné stavy najetých kilometrů k servisním pracem a nedávno tam měli Dokra se stejným problémem no a příčinou byly vychozené válce, prý výrobní vada. Oprava byla výměna celého motoru. Jsem zvědav jak dopadnu já.

2016-02-12 14:42:58

juras: nedali tam elektronické hlídání stavu oleje v motoru, měření teploty motoru a pod.

Toto hlidani tam na 100% je jen ho nemas na maxi dotu.

a příčinou byly vychozené válce, prý výrobní vada. Oprava byla výměna celého motoru. Jsem zvědav jak dopadnu já.

Tak bud rad. Dostanes novy motor - celkem bezna vec.

2016-02-12 21:31:49

V servisu taky mysleli že to tam je, ale opravdu není. Porucha mazaní zahlásí až když hydraulické napínání rozvodového řetězu ztratí tlak. Takže teoreticky to pojede i s 0,5 l oleje.

Jinak když motor s tubem žere olej, neznamená to automaticky že je to právě turbem. V práci máme dvě auta s turbem a spotřeba oleje je nulová. Spolupracovník má Octávii TSi 1,8 a spotřeba oleje je údajně 1 l oleje na 1000 km.

Pak si vyberte.

2016-02-12 23:06:52

juras: Stary 1,2 TSI a 1,8 TSI taky nejvetsi pruser.At brzo ceka motor KO.

2016-05-11 12:35:39

Tak zatím se s reklamací nedaří. Centrální servis odpověděl, že jde o špatné natáčené přestavníku vačkového hřídele časování ventilů. Údajně větší spotřeba oleje, paliva a kovové zvuky v motoru tomu odpovídají. Řešením je výměna software řídící jednotky, které ovšem již bylo dvakrát a nepomohlo to. Další software není vyvinut. Včera jsem dostal pokyn se dostavit do servisu kde budou kontrolovat rozvody a jejich napínání. Motor 1,2 turbo je prý Nissan výrobek. Od Nissanu bych čekal větší preciznost a řešení takového problému. Pak písnu jak jsem dopadl. J.

2016-06-10 09:52:09

No aby motor bral byť deci na 1000km (tj. 1,5l mezi výměnama) to je hrozně moc. To nedělal běžně ani 20 let starý favorit. Pokud by mě to olej bralo, tak od jednoduchého ke složitému. Takže nejprve změna oleje za "hustší" v souladu s návodem k obsluze. Pokud by problém přetrvával, tak se podívám pod auto, jestli to neutíká kolem těsnění olejové vany. Hodně napoví i barva svíček. Další na řadě by byla hlava a gufera dříků ventilů, při demontáži hlavy se pak dá jak vizuálně, tak i měřením intalometrem ověřit, jestli nejsou příliš opotřebené válce, což by zase ukazovalo na problém s pístními kroužky nebo písty, každopádně to už jsou celkem složité opravy.

Blbé mi ale příjde, že když to bude olej žrát "v mezích" dle návodu, tak servis řekne, že je to v pohodě a záruční oprava se nebude konat, ale mě by to docela vadilo...

2016-06-10 10:09:00

juras:

2016-06-10 14:56:20

Tak pánové, mám nový motor. Vše popíšu později v novém vlákně.

2016-06-10 20:14:22

adam: Vis jak vypadaji dnesni vlozky valců? Maji tloustku max 1mm. Vis jak vypadaji dnesni pisty? Maji vysku max 3cm. Vis jak vypada rozvodovy retez? Ma stejnou sirku jako retez na motorove pile. tak kde byl drive hlinikovy odlitek , nebo vykovek je dnes kus plechu.Dnesni motory nejsou moc rozebiratelne. V drtive vetsine se meni rovnou cely motor. Myslim si,ze je to u vsech znacek stejne. Dneska vymenis u Fabie 1,4 RS treti motor ve 120tis.km a ten ctvrty je hned po startu vadny a tak davas dalsi. . Vse je pouze SPOTREBAK. A proto jsem si koupil Dachnu. Nechci zadne turbo a zadne LPG a CNG. POuze to nejjednodusi a za 5.let opet nove auto.Mam zkusenosti pouze s koncernem VW ale myslim si,ze vsude je to stejne. Viz treba problemy s novymi BMW , AUDI, atd.....

2016-06-10 22:04:50

PetrDacia:

Zrovna teď tu mám rozebraný jeden motor francouzské produkce a vložky válců (open deck) fakt nemají 1mm - mají 6mm. Tak hubené vložky jak píšete jsem ještě neviděl (ale samozřejmě jsem neviděl všechno a nízké písty - nemá to náhodou souvislost s pod-čtvercovou koncepcí ?

Motory jsou rozebíratelné pořád stejně (nějak je museli složit), problém vidím spíše v něčem jiném:

  • Podivná cenová politika výrobce automobilů ohledně ND (vložku válců jsem ještě v náhradě neviděl)
  • Lidská práce je dost drahá a "udělat" pořádně motor stojí čas a tím pádem i peníze - ono někdy je fakt asi jednodušší motor vyměnit jako celek
  • A nakonec asi to nejdůležitější - málokdo to doopravdy umí a kór v autorizáku, kde často nastoupí sotva vyučení kluci. Dnešní "automechanik" je už spíše "vyměňovač" a bez diagnostiky neudělá ani prd - resp. co mu diagnostika neřekne, to neví. Zajímavý postřeh: na netu jsem četl hodně různých příspěvků, kde si lidé stěžovali na nespolehlivost nějakého auta a že jim v servisu museli vyměnit ŘJ za spoustu peněz. Osobně jsem se nesetkal s vadnou ŘJ, vždycky byla chyba někde jinde (a někdy až trapně banální - např. zkorodovaná kostra), ale to už vyžadovalo trochu zodpovědnější přístup než jen vyměnit půl auta.

A tak v tomto spíš vidím problém neopravitelnosti nějaké části, ale samo sebou s Vámi souhlasím, že jde vidět, že bloky jsou vylehčenější, kolem zapuštěných závitů je stále méně a méně "masa" apod...

2016-06-10 22:53:25

adam: Nektere motory uz klasicke vlozky valcu nemaji.

Pouze lesteny hlinik potazeny tvrdokovem.

2016-06-10 23:07:07

petrdacia: Např VW polo 3válec a HTP od škodovky.

2016-06-10 23:26:14

2modrazem: VW T6

2016-06-10 23:34:07

petrdacia: Ten taky?Já vím že u VW se jedná o určité modelové řady ale přesně nevím páč je to i podle roku výrobu,každopádně jsou tyto motory vcelku neopravitelné,kdo by frezoval valec pro vložku aby ji tam dodatečně nacpal ale jsou myslím firmy které to dělají.Tak jde prostě svět pi.ke zdi.


Odpovědět

1  2