Fórum - Téma


Vrácení nového auta v záruce


Fórum Pokec všeobecný Vrácení nového auta v záruce



1 ......... 4  5  6  7  8

2016-06-28 11:30:00

kovv: Myslím si, že nad nima nevyhraješ, U soudu ti předloží specifakaci mytí auta která je součástí projektové dokumentace auta a tak bude mytí tlakovou myčkou ve výlukách.

2016-06-28 11:58:18

majkl_ta: Mám celkem dobrého znalce a právníka. Za 1. Pokud se nemá auto mýt tímto způsobem, tak to musí být v manuálu (tam to není a např. ford to má) a za 2. mám písemné vyjádření od Opela, že auto můžu mít tímto způsobem

2016-06-28 12:17:40

kovv: Já jsem si tím již prošel a tak v nějakou spravedlnost již nevěřím.

2016-06-28 13:50:57

majkl_ta: Bohudík mně radí dobrý právník, který několikrát již řešil odstoupení od smlouvy na automobil (většinou ale zastupoval prodejce) a tak ví jaké jsou šance. Kamarád pracuje u dovozce jedné značky a potvrdil mně, že prozatím u jejich značky všechny soudy "projeli". A pokud je vše v prvních šesti měsících, tak již dneska automaticky vracejí peníze, protože se dle občanského zákoníku vada vyskytovala již při převzetí. A taky už jsou rozsudky, kdy museli prodejci vrátit úroky z prodlení zpětně ke dni odstoupení od smlouvy a úrok 0,1% procenta není zanedbatelný.

Iva
2016-10-10 15:37:18

kovv: Mám obdobný problém. Bylo mi předáno nové auto s evidentně výrobní vadou. Po 50 km mne odtáhla odtahová služba. Potřebovala bych kontakt na dobrého právníka, protože chci odstoupit od kupní smlouvy. Auto je v opravě a zatím neví co s ním je. Já jsem bez peněz a bez auta. Díky za zprávu. I:

2016-10-14 21:27:57

Iva: Při první závadě odstupovat od kupní smlouvy ? No nevím, to asi fakt neklapne, ani kdyby to byl JUDr. Sokol...

2016-10-17 10:08:13

Zdravím. Bohužel prodejci aut neberou znění jak zákona na ochranu spotřebitele, tak občanský zákoník vážně (mají své výklady), protože do roku 2013 nebyl automobil brán úplně jako běžné spotřební zboží (opravy či vady řešila zastaralá vyhláška z roku 1964). Teprve až NOZ (od 2014) jasně přiřadil automobily na úroveň spotřebního zboží, na které se vážou ustanovení NOZ (koupě, vady, jakost atd.). Někteří prodejci ale tuto změnu nezaregistrovali (bohužel ani jejich právníci či importéři). I dnes se běžně v servisech poskytuje záruka na opravu 3 či 6 měsíců, přičemž NOZ jasně ukládá povinnost poskytovat záruku u opravy (mimozáruční) minimálně 12 měsíců.

Pokud se jedná o závažnou vadu (kdyby jste o ní věděla, tak si auto nekoupíte), tak máte právo na odstoupení od uzavřené smlouvy. navíc v prvním 1/2 roce je prodejce povinen prokázat, že se vada nevyskytovala na autě již v době prodeje (nelze říci závada nezjištěna ...).

Na druhou stranu prodejce má právo odstoupení odmítnout. A pak rozhoduje až soud. Většina slušných prodejců to naštěstí k soudu nenechá dojít (pokud jsou znalecké posudky ve Váš prospěch) a má zájem se dohodnout (nové vozidlo, finanční kompenzace atd.).

Já mám bohužel smůlu. Reklamoval jsem zatékání přes skla zadních dveří (mytí ruční myčkou, delší jízda za deště). Závada 4 x neuznána (3 znalecké posudky potvrdili vadu) + další závady, které taky nebyly uznány (mají prý právo změnit specifikaci vozu oproti technickému manuálu atd.). ČOI zahájila s prodejcem řízení pro závažné porušení zákona o ochraně spotřebitele (bude trvat cca 1 rok).

Teď jsem ve fázi podání žaloby (výsledek lze očekávat do 1 roku). Naštěstí mám čas i peníze na soud.

Každopádně máte právo v rámci řešení reklamace na zapůjčení vozidla zdarma (musíte denně jezdit do práce, vozit dítě do školy atd.) případně na úhradu oprávněných nákladů na zapůjčení vozidla jinde. Na výši se musíte s prodejcem dohodnout.

Co se týká právníka, tak je to horší, protože jich jen málo má zkušenosti a znalosti v rámci občanských sporů týkajících se práv spotřebitele (mne vzala až pátá oslovená kancelář). Ti v několika sporech už zastupovali prodejce a vždy nakonec vyhrál spotřebitel, takže znají problematiku detailně.

Zkuste se podívat po právnících po svém okolí, protože je to taky o osobních návštěvách, asistenci a konzultacích. Každopádně slušný právník s Vámi nejdříve vše projde (sedne si nad problémem) a prodiskutuje zjištěné skutečnosti či možnosti (řekne vám svůj pohled a názor) a pak až případně platíte za služby.

2016-11-01 13:08:44

kovv: Dík za užitečný info.


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8