Fórum - Téma


Výměna oleje doma vs. servis + padělky olejů


Fórum Technický koutek Výměna oleje doma vs. servis + padělky olejů




2016-07-25 19:11:23

Ahoj

Vždycky jsem si oleje nakupoval v kamenných obchodech a dnes už častěji v e-shopech a měnil sám doma. Nikdy nebyl s ničím problém. Měl jsem jistotu, že je olej vyměněný i s filtrem, zároveň jsem udělal alespoň vizuální prohlídku stavu motoru a přední nápravy. Nutno dodat, že se jednalo vždy o relativně malo-objemové, nízkovýkonové benzínové atmosférické motory.

Za dva měsíce budu snad mít dokkera s 1.5dCi, s tím je spojená i garanční prohlídka a výměna oleje v servisu. Když jsem četl zkušenosti některých z vás, tak jsem šel pomalu do vývrtky z toho kolik si některé servisy účtují za materiál a práci v porovnání s mojí zkušeností. Začal jsem tedy trochu pátrat proč je servis většinou tak drahý a došel jsem k závěru, že to vypadá, že je český (východoevropský) trh doslova zaplaven falzifikáty motorových olejů (stejně tak jako například ložisek SKF), tudíž cena 1700Kč za 4 litry se může zdát vysoká, ale těžko asi věřit, pokud je ten samý olej nabízen jinde za 900Kč, že se bude jednat o originál, tudíž cena v servisu nemusí být nutně až tak přemrštěná.

Ze zvědavosti jsem si prošel staré kanystry od olejů (Total) a podle různých identifikátorů (olejová měrka, pomerančová kůra, kvalita výlisku jako taková) to vypadá, že jeden z nich byl padělek, dva vypadají celkem dobře. Jak jsem psal v úvodu - šli do nenáročných benzínových atmosfér a moje představa je taková, že padělek je také olej příslušné specifikace, jenom je tam nalit nejlevnější "no name". Spoléhá to na naši ochotu platit za "značku" - tam tedy vzniká profit podvodníka. Nakoupí "no name" za 80Kč/l prodá přelitý do značkových kanystrů za 200Kč/l - vy jako laik nemáte šanci nic poznat, motor se nezadře a vy jste nakonec spokojen, že máte kvalitní olej za super cenu.

Vzhledem k tomu, že přeplňovaná nafta s filtrem pevných částic je poněkud náchylnější na kvalitu oleje než obyčejná benzínová atmosféra, rozhodl jsem se, že již nadále nebudu hrát ruletu ve smyslu - "značkový olej za malé peníze z e-shopu".

Jak z toho ven ?

  • Pokud to necháte na servisu, tak sice opět nepoznáte, jestli vás servis nenatahuje (nalil levný, účtuje super-kvalitní), ale aspoň získáte "záruku" (otázkou by byla vymahatelnost), že v případě prokázaného zadření motoru bude muset servis škodu hradit.
  • Druhou variantu vidím v tom, kupovat plánovaně některý z obyčejných, levných olejů (např. Mogul), které ale splňují příslušnou specifikaci a viskozitu. Vycházím z představy, že nejlevnější olej na trhu nebude pro podvodníky až tak zajímavý (malý potencionální zisk, vzhledem k vynaložené pracnosti) a vy alespoň získáte jistotu, že tam lejete to co je na obalu a zbytečně nepřiplácíte nějakému stáčeči olejů.
  • Třetí variantou by pak bylo nalézt autorizovaného prodejce danné komodity (to např. aplikuji právě u ložisek a kupuji pouze u těch prodejců, kteří jsou v oficiální distribuci výrobce)

Jak řešíte výměnu oleje vy ? V servisu a nebo doma ? A pokud doma, řešili jste už někdy podobný problém ?

Děkuji

P.S.

Může mi prosím někdo napsat doporučenou specifikaci pro 1.5dCi/66kW K9K612 ?

2016-07-25 19:52:36

jejdanánky, to jsem zvědavej co ti internetoví špecialisti poraděj, já dělám do aut 40 let a falešnej olej nepoznám asi jsem blbej, takže si rád taky nechám poradit, hele a ted tu mám na ponku SKF ložiska "made in india" jsou od spolehlivýho dodavatele, ale stějně je na svý transportéra nedám

Takže pak už jen chocholoušek

2016-07-25 20:49:27

Mame 3roky stare Sandero1,2benzin.Zrovna jsme byli na Slovensku-topolcany.rozhodl jsem se ze udelame 3.garancni prohlidku.Cena 106,96eur.Meli menit olej,olejovy filtr,vzduchovy a kabinovy filtr.Servis se o me postaral.Kava,zakusek.doba1,5hodiny.Minuly tyden jsem zistil ze se mi moc zamlzuje predni sklo.Tak jsem vybral kabinovy filtr a byl cerny jak bota.Byl jsem nucen koupit novy,autokely za 205kc.Takze asi je lepsi menit doma nez v servisu.Ja vim melbych to resit ale do Topolcan je 200km.Vic projezdim jak ziskam.

2016-07-25 23:46:46

adam: řekl bych, že si zbytečně komplikuješ a zkracuješ život řešením takovými to blbostma. V obyč dílně platíš jen Frantu,Pepu a Láďu. V autorizáku musíš zaplatit ředitele a jeho 4 asistentky, prodejce,přijimací techniky,6 automechaniků,diagnostika, vybavení pak nějakýho kokota co ti to umeje + super web, reklamy a asi milion jinejch věcí. Proto platí, že na prodaném autě mají v uvozovkách hovno a musí to nadrtit na servisu. Odkud si myslíš, že kupují oleje atd? Od stejnýho Woijczecha z pšonkova co kupuješ oleje ty. Nebo sis snad myslel, že jim vozí sud od Totalu/Elfu přímo z Francie?

Nejlepší je si to udělat doma. Tak máš jistotu, že sis to udělal nejlépe jak umíš. Levnější vs dražšší olej ti v autorizáku nedaj, ale že dostaneš místo 5litrů 3 a dva starého ti tam nechaji to ano. Nepoznáš to a motor taky né.

Neřeš to jezdi a užívej života a nového auta.

2016-07-26 15:57:53

Souhlas s Mandelou, jen dodám, že ani ten polák co to pančuje není na palici padlej. Určitě nebude prodávat řepkový olej jako diester Mobil1. Koupí cisternu základového HC oleje od rafinerky ve stejné specifikaci, levnější aditivační balík a prodá ti to v hezčím obalu s barevnější nálepkou. Rozdíl ceny + DPH je jeho. Motor ani jeho uživatel nepozná nic. Možná jen z výfuku nebude voňet po kytičkách jak píšou na nálepce. Vyrobit olej nejde někde doma v hrnci :) Jinak jediná možnost kontroly a shody je spektrální analýza, ale k parametrům výrobce origo oleje se stejně nedostaneš, tak nemáš s čím porovnat. A každá šarže je trochu jiná. Rozdíl v ceně na netu je spíš v nákupu. Buď ho můžeš jako internetový prodejce přeprodávat čerstvej od distributora (dovozce) do CZ/SK nebo někde třeba ze Španělska, kde je zrovna levnější protože objednali velkou zásobu a datum spotřeby se blíží. Kolik takových zaprášených palet třeba origo Castrolu se válí někde po skladech v EU se můžem jen domnívat.

2016-07-30 21:02:42

nedělat z toho hlavně vědu a dělej co si dělal do teď, výrobce doporučuje olej, dej si tam jaký chceš (pouze musíš dodržet specifikaci)Ja měl 2,0 HDi, 100kW, Citroen doporučoval Total 9000, 5W-40. Měnil jsem vždy doma, pouze u nových aut jsem si nechal měnit a to pouze na první garančce. U naftáka se ale nelekni, i když si ho vypustíš sám, když je hezky ohřátej po jízdě a já to dělal vždy v pátek po práci, do rána jsem to nechal vykapat a pak... dál to znáš. je olej na měrce za dva dny černý jako bota :-D . Jenom si musíš uvědomit, že se dnes ve spoustě servisů olej nevypouští, ale odsává.... kolik kalů tam dole ve vaně asi tak zůstane? Kolik ti ho tam dají, tak akorát nad rysku. A mají to v sudech, takže levnější - oni z toho prostě žijou. Jenom malý příklad z poslední doby - na šopu origo převodák zaplombovaný 160,- v Pežotu chtěli po mně nádobu (ani ten litr tam nedali přesně a za 360,- A na první garančku si vemu stejně svůj olej v uzavřené bandě a svůj filtr (Purflux), vzduch filtr, kabin filtr a ještě si je poznačím, doleju si nemrzku, ostřikovač, a kdyby měli kecy, tak není problém udělat garančku v jiném servisu (bez ztráty záruky) a máš na to právo! Trvat na svých právech a HOWG.

2016-08-21 17:54:37

adam: osobne radšej stred nižšie cenovo, ale za to častejšie. Mením 10 tis - 12 tis km. Olejový filter samozrejme nový. Vychádzam z toho, že aj ten najkvalinejší olej sa rovnako zanesie / zašpiný , ako ten drahý. Nový aj keď lacnejší olej v motore, je hodnotnejší, ako ten najdrahší olej po 10 tis. km.

Neviem , možno sa mýlim, ale tak robím.

2016-10-27 21:35:23

Púšťajú vás v autorizovanom servise Dacia k autu? Nemajú s tým problém? Lebo to je najlepšia kontrola na nich, že budem stáť pri svojom aute a vidím koľko oleja mi tam naleje!

MandelaLPG, 2016-07-25 23:46:46 napsal:

adam: řekl bych, že si zbytečně komplikuješ a zkracuješ život řešením takovými to blbostma. V obyč dílně platíš jen Frantu,Pepu a Láďu. V autorizáku musíš zaplatit ředitele a jeho 4 asistentky, prodejce,přijimací techniky,6 automechaniků,diagnostika, vybavení pak nějakýho kokota co ti to umeje + super web, reklamy a asi milion jinejch věcí. Proto platí, že na prodaném autě mají v uvozovkách hovno a musí to nadrtit na servisu. Odkud si myslíš, že kupují oleje atd? Od stejnýho Woijczecha z pšonkova co kupuješ oleje ty. Nebo sis snad myslel, že jim vozí sud od Totalu/Elfu přímo z Francie?

Nejlepší je si to udělat doma. Tak máš jistotu, že sis to udělal nejlépe jak umíš. Levnější vs dražšší olej ti v autorizáku nedaj, ale že dostaneš místo 5litrů 3 a dva starého ti tam nechaji to ano. Nepoznáš to a motor taky né.

Neřeš to jezdi a užívej života a nového auta. .. .. ..

2016-10-28 11:23:58

mandelalpg: Tak s ohledem na své schopnosti v tomhle oboru, kdybych si to udělal jak nejlépe umím, bude asi hůř jak ten nejhorší autoservis, takže šup s ním rači tam :-P.


Odpovědět