Dacia Solenza




Dacia Solenza

Rok výroby 2003 - 2005

Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Dacia_Solenza

Kategorie: Starší modely

Druhým automobilem vyráběným v Pitesti po koupi továrny Francouzi. Vůz je pokračovatelem Dacie SupeRNovy. Opět jde o rodinný vůz se vším co k tomu patří.

Historie není nikterak složitá. Na konci devadesátých let bylo jasné, že Dacie Novy a SupeRNovy jsou již zastaralé, hlavně pokud jde o design, tak nový vlastník továrny – RENAULT – rozhodl, že musí být ve velmi krátkém časovém úseku vyvinut nový vůz, který bude tvořit nějaký „polštář“ mezi staršími modely a úplně „zbrusu“ novým automobilem, jimž se stal později Logan.To se Solenze povedlo, reprezentovala továrnu 1 rok a to stačilo Renaultu na vývoj dalšího modelu.

Specifika

Solenza je moderním rodinným vozem vhodným, jak do města, tak na delší cesty. Poskytuje nutný komfort a kvalitu pro běžného uživatele, který se chce bez údržbově a bezstarostně pouze vozit. Velice výrazným prvkem je naprosto originální design exteriéru. Jde především o „podmračený“ výraz „rozcapeného“ čumáku, ale zadní svítilny nejsou také špatné (inspiraci předpokládám v Renaultu Clio druhé generace).

Koncepce vozu

Dnes již klasická koncepce s motorem vpředu a pohonem předních kol. Délka vozu je 4,08 a rozvor 2,48 metru. Velkoryse pojatý interiér neubírá místo pro zavazadlový prostor, jenž svým objemem 370 l patří v této třídě k těm větším. Vnější kabát Solenzy se pokouší zakrýt stáří konstrukce a na výsledek je třeba si zvyknout. Dojem vylepšují nárazníky a lišty z černého plastu kolem celého vozu. Celá záď je rámována dvěma bloky sdružených světel ve tvaru trojúhelníku. Třetí brzdové světlo je umístěno v horní části zadního okna. V interiéru jsou již více patrné komponenty od Renaultu. Palubní deska, funkční a ergonomická, je vyrobena z kvalitních, snadno udržovatelných materiálů. Snadno přístupné ovladače a čitelné, ze všech úhlů dokonale viditelné ukazatele výrazně usnadňují práci řidiče. Nová tvář značky Dacia se cestujícím připomíná modrým podkladem přístrojové desky, které je velmi přehledné i příjemné při jízdě v noci. Ergonomicky vhodně řešená sedadla poskytují dobrou boční stabilitu. Čalounění interiéru se nabízí ve dvou barevných provedeních: tmavé "Karbon“ a světlé "Muškát".

Silnou stránkou Solenzy je motor Renault, který již osvědčil svou spolehlivost a hospodárnost v mnoha francouzských vozech. Agregát E7J s vícebodovým vstřikováním a objemem válců 1.390 cm3 má velmi dobrou pověst pro svou solidnost a snadnou údržbu. Výkon 55 kW je pro 1035 kg těžkou Solenzu více než dostatečný. Maximálního točivého momentu 114 Nm dosahuje motor už ve 2800 ot/min. Kombinovanou spotřebu paliva má 6,8 l na 100 km. Výkon motoru přenáší pětistupňová převodovka Renault JH3, která se používá také ve všech nových modelech Renault Laguna II a Mégane II. Všechny vozy Dacia splňují emisní limity Evropské unie EU III. Maximální rychlost Solenzy je 162 km/h a ještě zajímavější je zrychlení na stovku za 13,1 s.

Dacia Solenza byla v ČR k mání ve čtyřech stupních výbavy pojmenovaných Prima, Confort, Rapsodie a Scala. Posledně jmenovaná verze s nejbohatší výbavou obsahuje v sériovém provedení posilovač řízení, elektronický imobilizér, přídavná mlhová světla, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, spojler v barvě karosérie, klimatizaci, výškově nastavitelné přední i zadní opěrky hlavy, elektrické ovládání předních oken, integrovaný radiopřehrávač s CD a audiosystém se čtyřmi reproduktory. Takto plně vybavený nový automobil stál 245 000,-Kč. Základní verze ve výbavě Prima se prodávala za 193 000,-Kč.

Závěrem

Dacia Solenza neznamenala výrazný mezník ve světě automobilismu, ale za pár let půjde určitě o sběratelský bonbónek a určitě nejen díky malému počtu dovezených kusů.

Fórum Solenza Nové téma

Témata # Autor Poslední příspěvek
Ukradené logo na přední kapotě. 10 Jerry Jerry
2 měsíců, 29 dnů
Ukradené logo na přední kapotě.
Náhradní díly na Solenzu? 54 fonda dubaf
10 měsíců, 6 dnů
Náhradní díly na Solenzu?
Nabízím nové brzdové destičky 3 rajtik rajtik
10 měsíců, 7 dnů
Nabízím nové brzdové destičky
Technická data a zkušenosti 11 bacalar Petr78
1 let, 4 měsíců
Technická data a zkušenosti
Jak vymontovat akumulátor ze Solenzy ??? 6 tatulda DusiaBluenza
1 let, 7 měsíců
Jak vymontovat akumulátor ze Solenzy ???
Zámek dveří Solenza 3 Tankboy Liz
1 let, 7 měsíců
Zámek dveří Solenza
Teče do auta 3 Tankboy Bandolik
2 let, 4 měsíců
Teče do auta
demontáž akumulátoru DACIA SOLENZA 1 tatulda
Povinná četba Dacia Solenza 1 liny_Joe
Jste spokojeni s automobilem Dacia Solenza?! 2 liny_Joe Tankboy
4 let, 8 měsíců
Jste spokojeni s automobilem Dacia Solenza?!
Nový model Dacia Solenza !!! 1 liny_Joe
Centralne zamykanie 2 majiiik paja.s
6 let, 7 dnů
Centralne zamykanie
Imobilizér 1 fonda


Nové téma

Inzerce / Bazar Vložit nový inzerát

Foto galerie Dacia Solenza

Dacia Solenza
648 x 432 ... 44 KB
2014-03-01  udm
Dacia Solenza
1280 x 853 ... 166 KB
2014-03-01  udm
Dacia Solenza
898 x 598 ... 75 KB
2014-03-01  udm
Dacia Solenza
955 x 637 ... 62 KB
2014-03-01  udm


Manuály Dacia Solenza Vložit nový manuál

Manuály servisní (8) Přidat

Model Rok Dokument Jazyk Velikost Stran
Solenza dacia solenza mr525 526 eng.pdf Anglicky 21.1 MB 1 707
Solenza dacia solenza.rar Anglicky 26.8 MB
Solenza 2003 - 2004 katalog solenza.pdf Rumunsky 42.9 MB 425
Solenza solenza timpi manopera rom x41.pdf Rumunsky 617 KB 30
Solenza solenza electrice vol ii ro x41.pdf Rumunsky 17.5 MB 280
Solenza solenza caroserie echipare.pdf Rumunsky 74.6 MB 164
Solenza solenza mecanica.pdf Rumunsky 131 MB 367
Solenza dacia solenza.torrent Rusky 11.5 KB 879

Katalogy a prospekty (1) Přidat

Model Rok Dokument Jazyk Velikost Stran
Solenza 2003 - 2005 Dacia Solenza.doc Česky 31.5 KB 2

Poradna Vložit otázku

SOLENZA homokinetický kloub   Prosím vás, nevíte někdo kde sehnat homokinetický kloub na SOLENZU 1,4 ? Z čeho tam pasuje? Vypadá jako jako na R5 (3 válečky). Ale ten jsem viděl naposledy před 15ti lety.

Levá páčka na solenzu   Nazdar lidi potřeboval bych sehnat levou páčku blikačů světel na Solenzu. Dá se tam strčit i z jinýho auta nemáte někdo vyzkoušený ? Radší bych novou než použitou... Díky

Videa Dacia Solenza

Solenza Subwoofer Ground Zero GZTW 38T Dacia Solenza Turbo Cold start Dacia Solenza 1.4 GT Turbo solenta offroad-MKY.3GP

Naše vozidla Dacia Solenza Přidat vozidlo

2004 Dacia Solenza 1.4

1 fotek

Výkon motoru 55 kW (75 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 400 ccm (85 cui), 4-válec.

2004 Dacia Solenza 1.4

2 fotek

Výkon motoru 55 kW (75 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 390 ccm (85 cui), 4-válec, Řadový.

2004 Dacia Solenza 1.4

20 fotek  |  1 servisních knížek

Výkon motoru 55 kW (75 PS) při 5250 ot./min. Maximální rychlost 160 km/h. Hmotnost 1 045 kg. Palivo benzín + E85. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 390 ccm (85 cui), 4-válec, Řadový, E7JA2.

Plná výbava Scalla

2004 Dacia Solenza 1.4

16 fotek

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 350 ccm (82 cui).

2004 Dacia Solenza

7 fotek

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka.

Servisní knížky Dacia Solenza

Rozvody   Výměna rozvodů.. Práce svépomocí... Trošku problém s vodním pumpou, první neseděla takže zpět do obchodu a vyměnit. Kluci byli ochotní na druhý den objednali šest vodních pump :-) podotýkám na jedno sseriové číslo.. Šest pump na jedno seriové číslo a každá jiná :-) Takže poměřili jsme starou a ......

Výměna manžet   Prasklá manžeta na levé poloose. Jelikož tam je i vnitřní manžeta která drží olej v převodovce, rozhodlo se i o ní že půjde vyměnit už stejně mokvala. Vnější mi nahradili univerzální s renaultu vnitřní museli objednat z Rumunska. Čekací doba týden celkové náklady na výměnu obou manžet kolem tisícovk......

Výměna spojky   Došlo na spojku, výměna celé sady...... no byl to krutý vo*er, přístup jak k penězum, něco tekoucí, něco zarezlé, a každopádně musel i katík dolu, vršek kolem jednotky atd, i celá nápravnice, matice na pravém kole povolila až po naseknutí, no prostě děs a běs, ale po cca 7 hodinách je v cajku..... j......

Výměna brzdových destiček   Výměna brzdových destiček vyměněno svépomoci

Výměna čepů   Výměna - táhla řízení +čepy 1600 kč Geometrie cca 700 kč Práce dva litry slivovice :-) už to bylo třeba udělat pravá strana bylo ko levá ješte jakžtakž v pohodě :-)

Oprava   Výměna motorového oleje, výměna vzduchového filtru, výměna svíček, kontrola brzd, výměna gum na stabilizační tyči

oprava   Výměna silenbloku na ramenach plus manžeta na pravé straně